Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns navnet Idun er finest. Spør du meg så er ikke navnet Idunn fint i det hele tatt. Hadde jeg møtt på en person som hadde det som sitt navn, så hadde jeg trodd det var en skivefeil i navnet når vedkommende skrev det. Jeg hadde ikke tatt det seriøst. Navnet Idun er det jeg er mest vant med av de to, selv om jeg tenker mest på Idun ketchup enn at det er et kvinnenavn når jeg tenker på det. Men det er på grunn av at det er det jeg har hørt mest at jeg liker det best.

Annonse

Takk for alle tilbakemeldinger, vi tenkte Idun, men så var det plutselig noen som lanserte alternativ stavemåte, så ble vi litt i tvil.

D a blir det nok lillesøster Idun. At noen syns det er grusomt får vi leve med. Til lags åt alle kan ingen gjera...

Fortsett gjerne å kommentere!

Hmmm.

Jeg har ikke vært oppmerksom på stavemåten med to n'er før, så jeg har alltid tenkt på navnet med én n. Hovedinnvendingen de fleste har mot navnet er jo at det er "ketsjup", og jeg har sett at på islandsk -som er nærere gammel norrøn staving- bruker de Idunn (med sånn dings på d'en), så jeg ser poenget med at Idun er ketchup med Idunn er gudinnen...

Nå festet jeg meg forøvrig ved navnet da jeg bodde på Bjølsen like ved Idun Sprit&gjærfabrik, men det er jo som gudinnenavn jeg har tenkt på det.

Nå seiler forøvrig Elfrid opp som en utfordrer til Idun(n).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...