Gå til innhold

Voldsom vektøkning som gravid?????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå gravid i 28.uke og har lagt på meg veldig mye! Til nå er det 16 kg og jeg har et sunt kosthold, beveger meg passe mye og var normalvektig da jeg ble gravid. Jeg har lest til andre innlegg og det virker som om folk går så lite opp, mens jeg bare fortsetter oppover vekta i full fart.... :(

Allerede i uke 16 hadde jeg gått opp 11 kg og nå begynner bena å hovne opp. Legen min har sagt jeg bør passe meg, mens andre sier jeg overreagerer. Har dere noen lignende historier eller gode ord slik at jeg ikke føler meg så innmari alene i det hele.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HAr ei venninne som bruker og si at hun la på seg 10 kg i det hun tisset på graviditets testen, 10 til på den første kontrollen og ytterlige 10 før hun var halvveis.

 

Ja, hun la på seg rundt 35 kg til slutt. Så lenge du har et sunt kosthold og beveger deg - hva mer kan du gjøre? Det er sannsynligvis en del vann, så du kan jo kutte ut eller ned på salt og drikk mye? Hvis legen sier du må passe deg, burde h+n også si hva du skal gjøre for å "passe" deg? Om ikke kan h+n bare unngå å gi deg dårlig samvittighet.

 

Hva med akkupunktur? Hvis bena er hovne, er det jo vann. og da funker visst akkupunktur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...