Gå til innhold

Begynner å bli desperat jeg altså...gutt 14 mnd som IKKE vil spise. Snufs. (samme som skravle)


Enknerteiertogenspire

Anbefalte innlegg

 

Hei jenter.

 

Trenger råd...Gutten min på 14 mnd spiser så utrolig lite. Han spiste enorme mengder til hvert måltid fram til han var ca ett år. Plutselig er det helt stopp. Han vil ikke ha grøt, middag eller brød. Eneste han peker på og vil ha er banan og melk. Hva skal vi gjøre? Vi presser han ikke på noen måte, men har nok prøvd å lure han til å spise. Skal vi tilby bare en ting? Feks kun grøt om morgenen, eller brød også dersom han ikke vil ha grøt? Dette er så pyton...og siden det har vart så lenge begynner jeg å bli bekymret. Han veier 10,5 kilo så han er jo helt normal sånn sett. Ja ja, håper jeg kan få noen gode råd av dere...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Merker at jenta mi på samme alder er lik som din. Grøt er hun dritlei, men det går på ett vis ned hvis den er blandet med sviskemos. Ellers så tror jeg det er viktig å bruke god tid og ikke stresse, la han leke og utforske med maten, ofte når jeg feks ikke sitter å ser på så spiser hun. (Brødmat)- Tilby hele brødskiver (uten skorpe) brettet sammen med pålegg i midten, De regulerer veldig bra bitenen nå i denne alderen.Ellers blir det vel variasjon som er stikkordet, men jeg har fått inntrykk av at det er vanlig med dalenede interesse for mat i denne alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...