Gå til innhold

"sloss" ved puppen :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er 9mnd. Fullammet uten særlig problemer til han var 6mnd, og har gradvis trappet ned (kanskje litt brått da jeg er tilbake i jobb). Har slitt mye med tette melkekanaler, men det har gått over alle gangene uten at jeg har fått betennelse. Har mye allergi i familien, og ønsker derfor å amme så lenge som mulig. Tenker også at det må være supert ved barnehage start også. (skal vel ikke nekte for at ammefri på jobb også er en motivasjonsfaktor)

De siste ukene har alt bare vært tull, føler at vi sloss ved puppen, han har rett og slett ikke tid! Å amme på dagen har jeg gitt opp, han suger to ganger og kaster seg rundt for å leke eller se på noe spennende. For noen dager siden nektet han helt, -hylskrek bare jeg la han i ammestilling. Men har fått han til å ta puppen både i går og i dag. Siden han er så ustabil i amminga har jeg mindre melk enn før, men har ennå mer melk enn han vil ha (kan lett få opp produksjonen om det er lurt). Uttrivinga ser ut til å fungere greit.

Håper å iallefall få til morgen og kveldsamming (egentlig gjerne 3xdag) lenge ennå, er det noen som har noen tips på hvordan vi skal få til det? Hvor mye melk må de få i seg for at det skal ha noen effekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg har skjønt er noe bedre enn ingenting.

Ammer selv 3 ggr pr dag (14 mnd). Kaster seg som regel over puppen.

Har hendt at hun har vært for travel til å spise, men sjelden.

Ordet hennes for sulten er nå pupp...hehe - må prøve å lære henne at sulten er rette ordet.

Kanskje amme i et rom uten masse "forstyrrelser" i form av leker osv?

Hun hadde en periode da alt var forstyrrende, men det har gått over nå - kan amme henne hvor som helst igjen egentlig.

Spis lecitin nå mens du trapper ned - det forebygger tette melkeganger (fåes på helsekosten - dosering - se ammehjelpen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...