Gå til innhold

Hva skal dere ha på barna 17.mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selvfølgelig sent ute, og må på shopping imorgen. Noen tips både til gutter og jenter i barnehagealder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekveme, pene klær dem kan bevege seg fritt i hos meg ihvertfall.

17. mai er lek og morro og ikke en dag dem ikke kan løpe, leke og bli litt møkkete i :-)

Skrevet

Gutten min på 2.5 år skal ha på seg en blå bukse (myk), rød pique-skjorte og en hvit genser utapå..

I morra skal han ha på hvit body med krage, rød-rutete skjorte og svart bukse..

Skrevet

Skal ha Cubus bunad på eldste (7 år) pga den som er i familien var litt for stor for hun.. Minsten skal ha bunaden til min bror på seg :) Vært i familien i 20 år..

Cubus hadde noen stilige dresser med vest til gutt, og de har bunad til jenter og.. Men om de har så mange igjen vet jeg ikke ;)

Skrevet

Jaaa, godt poeng at det ikke trenger være så stivpyntet. Var egentlig helt låst på enten dress/kjole eller bunad/festdrakt. Og mye større muligheter til gjenbruk.

Skrevet

Har kjøpt bunad til snuppa på coop obs.

Skal ha barnedåp til lillebror helgen etter og vet det blir en dåp til i løpet av året, så tenkte det var greit med en bunad i år.

lillegutt ligger bare i vognen så han kommer nok bare til å ha på seg vanlige klær i blått og hvitt som jeg har liggende.

Skrevet

mine skal ha dress:) de er såpass gode at de får til å leike seg fritt i dem:)

Skrevet

Eldstesnuppa skal ha Hardangerbunad og minste skal ha matroskjole.

Skrevet

Mini på 3 skal ha bunad, og skolegutten på 7 skal ha ei lys "pen" bukse, og en kul skjorte, med hvit polo inni hvis det blir kaldt, og nye rene hvite skatesko, de har han hatt løst på å ha på siden jeg kjøpte dem:o)

Skrevet

Jenta på 4 skal ha strikket kjole (i "bunadsstil") med bunadsskjorte og sko. Til gutten på 3 måneder har jeg kjøpt lyse linbukser, og body med skjortekrage + en vest.

Skrevet

Jenta på 4 skal ha bunad. Til gutten på 2 år har jeg kjøpt en svart bukse på cubus. Er fin, men likevel slik han kan bruke ellers også. Kjøpte en hvit skjorte og en litt fin grå v-genser til å ha utenpå. Klær han kan bruke i bursdager ol fra,over... :-)

Skrevet

Småen på 16 mnd skal ha en bitteliten dress på :) Eller dvs bukse, skjorte, vest og slips. Kjøpt på Cubus. Tror det blir fryktelig søtt :)

Skrevet

De to eldste spiller i korps, og skal da ha uniform. Veslejenta på snart 2 skal ha bunad, og mini på 5 mnd skal ha matrosdress.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Festdrakt :o) Det skal dem gå i helt til dem spyr av det! Jenta kommer nok til å bruke det hele tiden, for hun syns det er så fint :o) Gutten vet jeg ikke, men han har ikke fylt 2 enda, så han har ikke stemmerett :)

Skrevet

Dresser på guttene og bunad på jenten.

Skrevet

Knickers og skjorte skal han ha på, og blir så fin så;) Hadde det samme i jula. Behagelig å springe rundt i, og alt kan vaskes;)

Skrevet

En litt for kort festdrakt (hun får ny neste år), og hun vil helst ha den på seg nå.

Skrevet

Minste på 4,5 mnd skal ha på en kjempe søt blomstrete rosa kjole med rosa body og hvis strømpebukse under. Hun skal ha et hvitt skaut på hode. Blir veldig søt. Dersom det blir kaldt skal hun ha en hvit bomullsjakke over.

Eldste på 3 skal ha svart dressbukse, svarte sko, hvit skjorte, svart eller mørklilla slips og svart v-genser. Blir det kjølig skal ha ha en lyseblå vårjakke over. Tror kanskje han ender opp med en mørk caps også, men er litt i tvil om jeg synes det passer seg:-)

Han blir veldig stilig og kan løpe og leke så mye han ønsker og vil.

Skrevet

Jeg har kjøpt bunad til begge mine :)

ikke sånn tradisjonbunad som er sort/rød/hvit! for de er så kjedelige :(

her skal gutten ha svart bukse og overdelen er noe lyseblått m/gullmønster i, litt spesielt men utrolig fin..

jenta skal ha bunad med gullkanter i forkle og samme lyseblå overdel m/gullmønster i + gull tørkle til å ha i halsen :)

kosta bare 279,- pr stykk også :)

Skrevet

Her blir det barnebunad arvet fra fetterne :) Rød og svart, med bunadsko og svart bunadjakke.

Skrevet

Jenta mi skal ha på seg strikket festdrakt som farmoren hennes har laget, kjempefin!!

Skrevet

Har kjøpt like bunader til guttene på name it:) Har en på 5 år og en på 7 uker, litt stas å kle de likt!

De skal ha bunadene i dåpen til småen om 14 dager også:)

Skrevet

1-åringen min skal ha blomstrete kjole, blondelue og hvit cardigan. Neste år skal hun få bunad av mormor.

Skrevet

Gutten min som er 5år skal ha bunad, skal hente den om ikkje så lenge, mormor som har sydd den. Jenta mi som er snart 3år skal også ha bunad, sydd av mormor den også. Dei skal få lov til å springe rundt som dei vil, det går an å vaske dei nemelig ;)

Det er skikkelige bunadar, ingen festdrakt. Gutten min sin er ein svart Vest-Telemark bunad, bukse og vest, ingen jakke i år. Jenta mi sin bunad er bringklut bunad får Vest-Telemark som mamma har gått på kurs for å lære å sy. Den til gutten min har ho kjøpt ferdig klippt så ho har sydd den sammen, er eit gammalt mønster det også;) Er artig og begge to gledar seg vilt til å få det på seg!!!

Skrevet

Her kler vi gutten på snart 5 i festdrakt (bunad) og jenta på snart 2 i bunad. Mammaen og pappaen skal også ha bunad på.. Ungene får leke og grise seg ut så mye de vil, alt kan vaskes:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...