Gå til innhold

Hvem er best........Oreo eller snickerskake??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bort på 17. mai men skal ha med en kake.........

Lurte på å prøve en ny kake og valget står mellom oreo eller snickers..

Har funnet flere opppskrifter på snickerskake. En med krem og m sjokolade og en uten............ hva er deres erfaringer med disse kakene??

Skrevet

oreo er helt fantastisk!

Skrevet

bare lager oreo jeg men den er mektig men veldig god .

Skrevet

Har dere oppskrifter??

Jeg vil gjerne prøve dem begge!

Skrevet

Delte meninger tydeligvis : ))

Gå inn på www.detsoteliv.no og søk på disse kakene så får du opp oppsskriftene : ))

Skrevet

Oreo kake, uten tvil!!

Den er mektig, men ikke like mektig som snickerskaken.

Dvs den (oreo) er mektig uten å være kvalmende... synes jeg:-)

Skrevet

Lagde snickerkake her om dagen. Aldri fått så mye skryt for en kake før jeg værtfall :) Å det er jo veldig hyggelig å få... Oreo kaka er jo litt kjappere å lage damen snickersen tar ikke lang tid den heller. Her eer en god oppskrift: (brukte 250g peanøtter, ble litt mye med 350g) Knuste det i brødpose med kjevle.

Tenkte å legge ve link fra det søte liv, men det gikk ikke :)

Ingredienser:

6 eggehviter

5 dl sukker

350 g salte peanøtter (1 pk Polly)

200 g Ritz kjeks (1 pk)

2 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

Glasur:

6 eggeplommer

100 g melis

100 g smør

200 g lys kokesjokolade

Fremgangsmåte:

Pisk eggehvitene stive. Tilsett sukkeret litt og litt under fortsatt pisking. Pisk til du får en tykk marengs. Knus peanøtter og Ritz-kjeksen i food processor til en kornete masse. Vend inn i marengsen sammen med bakepulver og vaniljesukker.

Fordel deigen i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30x40 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 180°C i 20-25 min. Ta kaken ut av ovnen og avkjøl i formen. Hvelv forsiktig ut av formen og fjern bakepapiret.

Til glasuren piskes eggeplommer og melis til tykk eggedosis. Smelt smøret i en liten kjele. Ha i sjokoladen i biter og la den smelte i smøret. Rør blandingen jevn og avkjøl til lunken. Ha sjokoladesmøret i eggedosisen. Avkjøl glasuren i kjøleskapet til den har en tykk og smørevennlig konsistens. Smør over kaken og del kaken opp i firkanter.

Skrevet

Fann denne på nett, det er den same som eg brukar. Oreo-kake er den aller aller beste kaka eg veit om, og det er umulig å gjere noko feil med den, i og med at den ikkje skal steikast :o)

"OREO KAKE

Ca. 450 g Oreo Cookies

100 g smeltet smør

2 pk. Tine kremost naturell (eller 1 pk Phildelphia 225 g) myknet

2,5 dl melis

ca 3,5 dl piska krem (1 liten kartong)

2,5 spiseskjeer sukker

1 pose sjokolademousse Toro

3 dl melk til moussen

1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til veldig små biter! Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form.

Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter.

Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen.

Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time.

Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus! La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten ett døgn før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser."

Kaka kan frysast (kan dermed lagast i gooooooood tid før den skal etast), og eg syenst den smakar best halvtint (tar den opp frå frysen ca 1t før vi skal ete den). Sidan den kan frysast er det og genialt å lage dobbel porsjon, så har du ein ekstra i frysen. Eg har laga kaka i to brødformer, blir ikkje så stor då, passe til kaffibesøk her heime. Men om du bruker brødform så legg enten bakepapir eller plastfolie nedi forma slik at du får kaka opp igjen etterpå :o)

Skrevet

Personlig synes jeg oreo er best kjøpt, begge er gode hjemmelaget, men snickers går foran.

http://www.detsoteliv.no/ søk på snickerskake, den øverste av dem (med krem) er veldig god!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...