Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

For å få operasjonen dekket, krever det at du har BMI på under 28. Jeg skal til konsultasjon 29. juni. Jeg snakket med sykehuset for 5 uker siden, og der var de klare på at jeg var nødt til å gå ned til 78 kg - noe som med min høyde på 1.71 m tilsvarer en BMI på 28. Hvis jeg ikke klarte å ned til 78 kg innen konsultasjonstimen, skulle jeg ringe og heller avtale en time i august. De ville ikke kunne sette opp operasjon for meg om jeg ikke hadde BMI på under 28. Spurte om det ikke ville holde at en var godt under 28 innen en skulle opereres, men kravet fra staten er at en skal være under 28 for å kunne settes opp på operasjon. Basta - punktum - amen. Har gått ned 4 kg de siste 5 ukene, men jeg er fortsatt 3 kg over BMI på 28, så jeg må nok vente til over sommeren med konsultasjon.

Ellers er det ikke noen krav. Hvis legen din skriver ut en henvisning og du har under krevet BMI, skal dette ordne seg for deg :) Lykke til!

• 2 uker senere...

Kriteriene for og få det dekt, er en viss avstand fra der bena møtes i halsgropen og ned til midten av hver brystvorte. Samt vonter og psykiske plager.

De vil ha deg på idialvekten fordi resultatet blir mest riktig da. Veier du 10 kg for mye under opperasjonen og slanker bort dem etterpå, vil jo ikke resultatet bli noe bra. Kroppen forandrer seg mye på 5-10 kg.

• 2 uker senere...

Annonse

Det med BMI er nok litt forskjellig frå plass til plass.

Ei veninne av meg skulle få dekka brystreduksjon, og legen sa ho ikkje trengte å slanke seg. Det blei satt dato og alt. Då ho skulle til konsultasjon på sjukehuset sa anestesilegen at ho ikkje kunne få operasjon likevel. Dette fordi overvekt er ein risiko i forbindelse med narkose, og dei ville ikkje legge eit såpass overvektig menneske i narkose med mindre dei MÅTTE.

Så kva fastlegen seier og kva dei seier på sjukehuset kan variere, og det kan nok og vere forskjellige prosedyrar frå sjukehus til sjukehus.

Men det er jo fornuftig å ta ein eventuell brystreduksjon når ein har kome seg ned i matchvekt, for best mulig resultat.

jeg har tatt reduksjon. Hadde "normalvektig" bmi da jeg var hos fastlegen, og bh str 75F.

Jeg slet veldig med vond nakke og skuldre.

Legen henviste meg og jeg kom til colossum klinikken.

Det var laaaaaang ventetid og jeg var dritnervør da jeg kom på "vurderingen"

Der spurte kirurgen om jeg hadde tenkt nøye over dette og om jeg var klar over at det kunne bli arr.

Jeg sa at jeg har tenkt på det i ca 5 år og har sett masse "etter"bilder på internett.

Da sa legen at jeg fikk innvilget operasjon siden han regnet med at ingen ville gå gjennom en sånn operasjon hvis man ikke trengte det.

Jeg har ikke angret et sekund etterpå!!! og har nesten ikke arr heller!

Anbefaler også colosseumklinikken på majorstuen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...