signe maten Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg skal kjøpe meg symaskin, men aner ikke hva jeg skal kjøpe. Jeg har ikke tenkt å bruke mye penger på den heller, tenkte å kjøpe en brukt. Men må uansett vite litt hva jeg skal ha - kikke etter hehe... Kommer til å bruke den mest til enkle operasjoner som puter, gardiner, duker ol. Men vil ha muligheten til å avansere litt også. Så, hva har du? Er du fornøyd? Er den enkel å bruke og sette seg inn i? Takk for all hjelp
Tommage♀♂ Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Symaskin? Må jeg ha det også? Kan ikke hjelpe med annet enn et dytt!
mettemor :) Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Har en bernina som jeg kjøpte nesten gratis på auksjon da de la ned sylinja på vgs her. Det er en kjempebra maskin, men den er sikkert dyr å kjøpe ny. Aner ikke hva den egentlig koster. Bruker den lite og har ikke brukt alle de fancy finessene.
Babyønske �� Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Har en Janome Jubilee 85. Veldig fornøyd med den. Den har 100 forskjellige sømmer, syr bokstaver. Har utstyr for quilting. Veldig enkel å sette seg inn i og å bruke.
Gjest *sofus* Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har flere symaskiner fra forskjellige merker, og jeg håper de skal holde i mange år til, men hvis jeg skulle kjøpt meg en ny, forholdsvis rimelig maskin nå ville jeg gått for en Janome i en passende prisklasse. De gir veldig mye for pengene i forhold til andre merker. Mange forhandlere gir et kveldskurs i bruk av maskinen litt etter at du har kjøpt den, så du rekker å prøve litt selv og komme på noen spørsmål før kurset. Hvis du kjøper brukt kan det også være lurt å gjøre det gjennom forhandler så du får en som er nyoverhalt. Ellers er det kommet mange kjekke funksjoner på de fleste maskinene de siste årene, som at nålen alltid stopper oppe, noen har automatisk trådkutting, LCD-display som viser hvilken fot du skal bruke til hvilken søm osv. På Janome maskiner kan du kanskje være heldig og få dette på maskiner som du kan få på kampanjer til 4-5000 kr. (Men det var kanskje mer enn du hadde tenkt deg?) Moderne maskiner er også mye lettere å stille inn til riktig trådspenning enn gamle. Bruk litt tid på å tenke på hva du vil ha, og spør i butikkene.
signe maten Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2009 Så bra, en fin dag på besøk og kommer hjem til så fine svar Har en slik butikk som selger brukte maskiner i nærheten, så tenkte å innom der en dag. Også er det så greit å vite litt om hva jeg vil ha på forhånd! Det høres jo nesten ut som symaskinen gjør hele jobben hehe.. Er foreløpig på "sjarmerende skjevt" stadiet. Men håpet er jo å bli litt bedre enn det på sikt. Er jo innmari morsomt
UnePune äntligen hemma! Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 http://juneaakre.blogspot.com/2009/03/symaskina-mi.html
WildPrincess Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Fikk den de har på elkjøp til jul for et par år siden... syntes dene r noe ræl, men det går ann å sy på den. Hadde nok heller gått for en brukt en fremfor en billig utgave.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 18. juni 2009 #9 Skrevet 18. juni 2009 Jeg har nå maskin nr 2 fra elkjøp og den virker IKKE. Nå er planen å levere den tilbake og få tilgodelapp, og så kjøpe maskin en annen plass. Fyttikatta for en dårlig maskin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå