Gå til innhold

Permisjonspapirer til NAV

Anbefalte innlegg

Dette med hva som skal legges ved når vi sender inn permisjonspapirer til nav blir jeg bare forvirra av, virker jo ikke som NAV har noen bedre oversikt.. Får ulik beskjed hver gang. Den ene gangen ønsker de å ha alle papirene senest 3 mnd før, så vil de ha det max en måned i forveien.

Først sier de at vi kun trenger å sende inn søknadspapirene med terminbekreftelse fra lege, og at arbeidsgiver skal sende inn det de skal.

Så sier de at vi skal sende inn søknadspapirene med terminbekreftelse OG lønnsbekreftelse ? (Mener de lønnsslipper?) og at arbeidsgiver sender inn lønnsbekreftelse. De godtar ikke selvangivelse fra 08.

Hva er poenget med å sende inn lønnsslipper og at arbeidsgiver gjør det samme? Noen som har greie på dette her som kan informere litt om hva?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140105722-permisjonspapirer-til-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke kjempe grei på dette, men litt.

Du kan sende inn søknaden til NAV etter at du er i uke 26, da du skal sende med en bekreftelse fra lege/ JM på at du er i uke 26 (kan ikke bruke bekreftelse på svangerskapet før du har kommet så langt).

Regner med at det er lønnslipper de vil ha. De er ute etter hva du tjener den siste tiden før permisjonen, da det er dette beløpet svangerskapspengene regnes ut ifra. (Vet ikke dette helt sikkert...)

Så skal du sende inn permisjonssøknad til arbeidsplassen din, og etter hva jeg har fått opplyst kan denne sendes tidligere om ønskelig.

Noen arbeidsplasser betaler deg mens du er i permisjonen og får dette tilbakebetalt fra NAV. Dette gjelder sælig kommunalt og statlige annsatte, men det er også andre som har forhandlet seg frem til denne løsningen. Når jobben utbetaler på denne måten har du krav på ferie penger på det du får utbetalt. Når NAV betaler deg har du krav på ferie penger de første 12 ukene (tror jeg det var).

Arbeidsplassen din skal sende inn et eget sjema til NAV.

Hei,

Jeg sliter med akkurat det samme som deg. Tror jeg må kontakte Nav igjen imorgen. Sist jeg snakket med dem sa de at det beste er hvis du sender med en kopi av skjema som jobben skal sende inn. Da gikk behandlingstiden litt fortere. Så jobben min skal sende meg kopi når de har fylt den ut. Leste også på "veiledning for utfylling" at terminbekreftelse skal være fra etter uke 26, men en venninne som fikk baby for noen mnd siden trengte bare å sende inn UL bekreftelsen. Så vet ikke om dette er helt nye regler....?!

Er ikke rart de har så lang behandlingtid hvis alt skal gjøres så vanskelig!! Men men får håpe jeg får de svar jeg trenger imorgen og lykke til til deg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...