Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Nå har jeg subbet rundt i en for stor bunad i 12 år. Jeg skal levere den til sydame etter 17. mai, men lurer jo litt på pris. Skjorta er grei, men vesten og stakken må syes inn og stakken må i tillegg legges opp. Noen som har fått sydd inn bunaden sin?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Jeg fikk sydd inn vesten og fikk flyttet noen hemper i 2001. Det kostet ca 3000 den gang (Husfliden). Vannvittig dyrt, anbefaler å finne en flink dame privat.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Herregud, 3000?! Det var ganske mye dyrere enn det jeg trodde, så for meg ca en tusing. Jeg kjenner dessverre ingen som er så flinke at de får lov til å sy i bunaden min, så jeg får vel overlate det til de proffe. Men godt mulig det går 12 år til før det skjer, hehe. Når jeg har nedbetalt studielånet, feks. *ler*
Northernlights Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Det gjorde jeg selv. Gratis. Og så la jeg den ut en gang..gratis ;o) Det er da ikke så vanskelig, om du har symaskin, og litt erfaring. Du ser jo hvordan bunaden er sydd, og da er det bare å sprette opp forsiktig, og sy akkurat der det er sydd, ut eller inn.
skorpionfruen Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Betalte 1500 ril sydame jeg. Var verd hver en krone
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 For 1500 hadde jeg satt det bort, ja.. Men ikke 3000. Det var for dyrt! Husfliden er rå
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Enig, helt jævlig dyrt. Men jeg hadde bestemt meg for å bruke bunaden i dåpen til min tre mnd gamle sønn, og MÅTTE få det gjort fort som f... for jeg hadde ikke akkurat blitt slank igjen etter fødselen. Anbefaler ingen å ta avgjørelser for mer enn noen hundrelapper når de er i ammetåka:) Gjett om jeg angret, har sydd den inn igjen masse etterpå...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Ups, feil: Jeg fikk den sydd UT. Men det må vel bli omtrent samme prisen.
<3 O&O <3 Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 hvor bor du da? jeg har en bestemor som både broderer og monterer bunader.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 Husfliden er sinnsykt dyr, må ikke finne på å bruke dem.. Men sett deg med gule sider og ring rundt, vanlige "sydamer" vet hva de driver med, ikke første gang de tar i en symaskin. Om du vil være helt sikker så bare spør om de har sydd i bunader før, de fleste har faktisk det..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 NL; Du er flink! Det er ikke jeg, og nettopp derfor jeg _ikke_ gjør det selv. Når jeg ikke har symaskin, og for den saks skyld, ikke tatt i en symaskin på over 10 år, så skal jeg ikke øve meg på bunaden min! =) Vesten og livet på stakken må syes inn, det er en skjev fald nederst på bunaden jeg vil rette opp og stakken må legges opp med minst 10 cm, kanskje mer. Min fine Oliver, jeg bor i Bergen. Holder bestemoren din til her? HI (Ps, tusen takk for svar alle sammen!
<3 O&O <3 Skrevet 14. mai 2009 #12 Skrevet 14. mai 2009 nei, hun bor dessverre i lofoten.. men jeg kan spørre henne om hva hun synes er en fornuftig pris osv, om du vil. hun har drevet på med dette i maaange år. broderer og monterer på bestilling.
<3 O&O <3 Skrevet 15. mai 2009 #13 Skrevet 15. mai 2009 hun sier at det er mye arbeid bare å legge den opp pga at den må legges opp øverst på stakken, ta opp rynking osv. Det er visst mye arbeid. Fikk ikke noe pris fra henne,men hun sa at 3000 kr som husfliden tar er litt mye, men de tar jo betalt pr. time. Så det kan lønne seg å finne en sydame som kan gjøre det. Hva med å sette annonse i avisen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå