Gjest Skrevet 28. mai 2009 #27 Skrevet 28. mai 2009 Næh, generisk "fin beliggenhet, blokker, fellesområder". Men den generiske feilkilden til denne generiske boformen er "jævla mennesker uten oppdragelse, boevne eller framtid".
OsloMor Skrevet 3. juni 2009 #31 Skrevet 3. juni 2009 I vår bygård er det idiotene fra Sunnmøre som er galt.
Monamor<3Liveliten Skrevet 5. juni 2009 #32 Skrevet 5. juni 2009 vi betalte 1,5 for leiligheten vår..to hager+ stor terasse. ridesenter i nærheten, masse unger og stille og rolig boligfelt. gankse usentralt, men bruker ikke mer enn 30 min til jobben min i oslo. jobber faktisk på vålrenga, og der ville jeg ikke bodd!!! man føler seg som innvarndrer som nordmann, og bilen har blitt forsøkt brytt opp...jeg anbefaler å komme deg litt utenfor oslo, om du ønsker å gi ungene dine ett sånt sted å bo som du beskriver.. jeg personlig ville aldri latt datteren min vokse opp i oslo.
Ikkelektuell Skrevet 6. juni 2009 #33 Skrevet 6. juni 2009 For vi vet jo alle hva som skjer med unger som vokser opp i Oslo, eller?
smurfelise Skrevet 7. juni 2009 #34 Skrevet 7. juni 2009 Bor i søndre nordstrand vi.lanlig med en flott gård rett i nærheta og hvervenbukta i gåavstand. Toget til byen tar 12 min og det er stille og rolig her
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #35 Skrevet 7. juni 2009 Ja, de kan bli både opplyste og sjølgående, samt at de kan risikere å bli både statsministre og annet røkkel.
AccidentalMum Skrevet 14. juni 2009 #36 Skrevet 14. juni 2009 Setter spørsmålstegn etter opplyste og tenker for meg selv at du nok er ironisk, det kommer bare ikke så godt fram. Selvgående? hihi, jommen Hvorfor ikke flytte til en fin by?
HTC Skrevet 15. juni 2009 #38 Skrevet 15. juni 2009 Tja, i Oslo har jeg bodd på Grefsenkollen, Oppsal, Vika (midt i sentrum), Sognsvann, Majorstua, Voksenskog (mellom Røa og Holmenkollen). Kun det siste stedet med barn. Alle steder har sin sjarm. Kjenner ikke til prisnivået nå. Etter barn nr 2 kom til, valgte vi å flytte ut av Oslo. Det er jo litt etter hva du gjør det til selv. Oppsal er muligens ett ok sted å bo rimelig med barn? Var kun student når jeg bodde der selv, så tør ikke ha absolutte meninger når det gjelder barn..
HTC Skrevet 15. juni 2009 #39 Skrevet 15. juni 2009 glemte jo helt Frogner, der jeg bodde i mange år. Supert! Men var dog uten barn da.
Monamor<3Liveliten Skrevet 15. juni 2009 #40 Skrevet 15. juni 2009 ehm...folk fra oslo blir opplyste ja..veeel. blir noen oppblåste blærer som tror ikke verden eksisterer utenror ring 3. så fort de kommer seg ut av den for å reise på den fine hytten sin på fjellet tror de joggu at de eier bygda også. er selv oppvokst i nærheten av beitostølen, og oslofolk...ehm..dere vinner ingens respekt med å rusle rundt i rosa pysjbukse og rosa pannebånd. Sier bare at jeg vil at min datter skal vokse opp og bli jordnær, ikke tro hun er paris hilton. Hvorfor er byfolk forresten nødt til å gjemme seg under ett tonn brunkrem? fordi huden deres blir så jævli stygg pga all eksosen? JEG er sikker på at 80% av de som er født og oppvokst ikke hadde klart seg en natt i skogen. Flere jeg har prata med tror vi fortsatt har utedass, ikke innlagt strøm eller vann i Valdres. kaller du det å være opplyst? Norge er faktsik mer enn Oslo, og alle som prater nordlandsk er ikke samer, det finnes ikke troll på fjellet, og det går heller ikke isbjørner rundt i gatene når du kommer lenger nord enn hønefoss. forresten, var kjell magne bondevik fra oslo? nei!
Gjest -<<- Skrevet 15. juni 2009 #41 Skrevet 15. juni 2009 Hjølpes. Er det rart man er for bevaring av bygder og subsidiering i fleng, så folk kan holde seg der...
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #42 Skrevet 15. juni 2009 Oj. Om dette var en søknad om livsvarig medlemskap i Senterpartiet eller erstatning for ødelagt oppvekst og manglende skolegang er vanskelig å avgjøre.
fru tekopp Skrevet 16. juni 2009 #43 Skrevet 16. juni 2009 Ikke noe galt med bygård i sentrum, men om man vil ha skog, turneplass og riding rett rundt hjørnet må man vel bo ganske nærme botanisk hage. Sirkus hver vår og hele parken å boltre seg i. Og svømming/badevann rett ved. Men Tøyen sånn generellt? Hmmmmm....
fru tekopp Skrevet 16. juni 2009 #44 Skrevet 16. juni 2009 Har du noen gang vært utenfor bygda di? I Oslo for eksempel? Kanskje på tide å utvide dine egne horisonter. Det er nemlig ikke så veldig mange her som går rundt i pysj-bukser og rosa pannebånd. Og det er de færreste som gidder å dra til Beitostølen. Kun sossene. (stort sett i hvertfall...) Kom en tur til Tigerstaden, så skal jeg gi deg en privat guidet tur! Kanskje jeg til og med orker å vise deg slottet!
Monamor<3Liveliten Skrevet 16. juni 2009 #45 Skrevet 16. juni 2009 heh...bor 30 min. unna oslo, og jobber i oslo nå...gjort det snart i 2 år...og for å si det sånn, min avsky mot byfolk har bare blitt større! så fort jeg er ferdig med utdannelsen som jeg tar ved siden av jobben, er det jammen meg rett hjem igjen! guida tur trenger jeg overhode ikke, og slottet ser jeg hver dag ettersom det er i nærheten av der jeg jobber. ikke noe man trenger å se særlig mer enn en gang egentlig...
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #46 Skrevet 17. juni 2009 Søren, også vi som har bosatt oss i hovedstaden bare fordi slottet ligger her. Si meg, er du nødt til å bli her til utdannelsen er ferdig? Det virker ikke som det er særlig progresjon å spore, og du gavner strengt tatt ikke en sjel. Husj, tilbake under steinen sin.
Monamor<3Liveliten Skrevet 18. juni 2009 #47 Skrevet 18. juni 2009 lenge siden det har blitt no på deg eller?
Vektemor Skrevet 19. juni 2009 #48 Skrevet 19. juni 2009 Vi bor på Mortensrud, Søndre Nordstrand. Er kjempefornøyd. Har hus, hage, ingen trafikk, mange lekeplasser, mange barn, mange barnehager (som jeg stort sett hører bare bra ting om), store grøntområder, kort vei til Hvervenbukta, ca. 1 time til Svinesund hvis renta stiger igjen, det eneste jeg har å klage på er klesutvalget på senter syd mortensrud, som det kunne vært litt mere klasse over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå