Gå til innhold

Hvor skal man IKKE bo i Oslo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

HJELP HJELP HJELP!

solgt leiligheten og det ene stedet etter det andre jeg tenker at har kan vi bygge å bo er ikke så pop om man søker her på forumet.........

vi er helt åpne for alt og har blomsterbarn hehe, men vil jo alikevel ikke "utsette" dem for en verre ungdomstid enn nødvendig... vet ikke helt hvordan jeg skulle formulere dette altså... men noen men meninger her?

Fortsetter under...

Skrevet

Der sug lut bodde.

Sier som på skravle-, gi meg preferansene og prisklassen.

Skrevet

du er så streng!

pris i overkant av 2.2 mill, vil ha hage, skog og vann i nærheten og helst 50/50 norsk/norsk som 2 språk. var inne på rundt lutvann, med hva kan unga finne på der?? bade om sommeren ja.. men ellers?

vi vil ri og turne og rulle rundt i hagen om vinteren og sommeren.

hva med hauketo/søndre nordstrand...?

takk!

Skrevet

Jeg kjenner ikke særlig godt til Søndre Nordstrand, men stedet har veldig delte oppfatninger har jeg forstått.

Ellers er Lindeberg en hyggelig enklave i et ellers belastet område. Billig som faen, og holder man seg innen inntaksområdet til Jeriko barneskole er det jo riktig fjongt. Skau og vann og t-bane, liksom.

Skrevet

Ri, turne, og rulle rundt i hagen? Hvis Lindeberg ikke funker så kan du jo forsøke sirkus.

Skrevet

Eventuelt bydel Østensjø - Ulsrud, Rustad og sånt. Men der har du ikke egen hage for den prisen. Men blendableike skoler og påfallende mye hester.

Annonse

Skrevet

hohoho

du kråkebær.

hva er vel livet om en ikke kan rulle rundt i hagen eller ønske turn og ridning for barna sine.

Skrevet

hage er et stort ønske, skal sjekke ut det med jeriko skole!

hva du vet!! takk :)

Skrevet

Hårsårheten sitter løst i kveld?

Skrevet

Nå ble jeg litt sår på min gamle leilighets vegne, pila, for det er egentlig et utrolig fint sted å bo, hadde det bare vært egne hager med piggtråd rundt og ikke fellesområder. Eller naboer. Egne hager m piggtråd er sjelden vare i de fleste blokkområder. Bare for å ha sagt det - litt sår. Mulig det er ren flytte-blues.

Skrevet

Hva med høybråten området? Der er det vel stort sett hager :-) Ene boliger er jo dyrt , og det er lite blokker som hører inn under selve høybråten , men endel flermannsboliger, tomannsboliger og rekkehus er det og få tak i til en rimeligere penge. Kort vei til marka og ride senter..

Gjest Siklerotte
Skrevet

Er mildt sagt mange steder man IKKE skal bo i Oslo, spør du meg - men det fins jo mange koselige også...

I prisklassen du snakker, støtter jeg forslaget om Høybråten/Gamle Stovner. Alltid hatt litt fordommer mot området, frem til jeg opplevde det igjen, og innså at det var fryktelig trivelig der. Nesten så fint at jeg kunne bodd der selv. Masse eneboliger og koselige gater, blomster og grønt, fin og stor barneskole som jeg vet at nettopp er pusset opp (hvert fall noe i den duren, renovert og bygd ut eller noe slikt...) Faktisk synes jeg det er riktig så koselig der, litt usentralt riktignok, men det kunne vært langt verre...

Kan jo hende det fins flere deler av Høybråten som jeg ikke kjenner til, hvor det er litt mindre fint enn andre, men det jeg har sett har vært supersjarmerende og trivelig i hvert fall.

Annonse

Skrevet

du skal ikke bo på vålerenga hvis du vil ha den låste bilen og den låste sykkelen din i fred

jævla møkkaby!

Skrevet

Ok luten, jeg må vel nesten få vite hvor du hadde den gamle leiligheten din jeg og??

delte dere hager? hva slags opplegg er det? eller er det båkgård du mener.

*skjønnerikkenojeg* :-)

Skrevet

Det er koselig på Gamle Stovner og ungdomsmiljøet er bra nå (i hvert fall sammenligned med for tjue år siden). Mannen er nå i hvert fall fornøyd med å jobbe med ungdommer som kommer derifra :-) Men det er klart, det er jo mange innvandrere i området så man bør ikke ha karri-allergi eller synes svart er stygt ....

Skrevet

Det er mindre med innvandrere på selve Høybråten , nederste delen av Høybråtenveien hører til Furuset.... Det er lite blokker i Høybråten skoles skolekrets og da blir det også mindre innvandrere.....

Skrevet

Jeg ville styrt unna Mortensrud, Grorud og Romsås.

Skrevet

Hold deg unna. Lindeberg. Furuset. Grefsen. Tøyen.

Har bodd i disse steder selv og vet hva jeg snakker om. Bor på Grorud nå og er veldig fornøyd.

Skrevet

Vi har akkurat flyttet inn i rekkehus helt øverst på gamle Stovner. Har skogen rett bak. Mange aktivitetstilbud til ungene - alt av vinteridrett, håndball, fotball, turn, innebandy, etc. Stovner skole var totalrenovert i 2007. Nå ny rektor. Skjer masse spennende der.

Rekkehus ligger på rundt 2,5-2,8. Eneboliger fort 3,5. Vestli er billigere... Blokkleiligheter er ganske rimelige, men da blir bomiljøet fort ganske flerkulturelt.

Høybråten er også bra, men der holder det ikke med 2,2 hvis du ønsker hage. Der må du gjerne doble summen...

Lykke til!

Skrevet

Kom deg til Ekeberg! Der har du hele Ekebergsletta å turne på, og man kan sparke fotball der også. ;-) Ekeberghallen er full av idrett. Har til og med idrettsbarnehage! Og EKT er jo et flott sted med ponnier og hester i alle størrelser. Skog er det der også. Mangler badevann, men en hagespreder kan jo kanskje gjøre nytten av og til? Miljøet er stort sett lyst, Ekeberg skole ligger så skolegården går over i ekebergsletta. Legesenter. Buss rett til byen tar ca. 10 min. (til Oslo S)

Skrevet

Men sånn ellers hvor man IKKE skal bo i Oslo... Bygårder i sentrum! Og de helt vestlige stedene kan være fine å se på, men fytti rakkær'n for noen blærer som vokser opp der! (Smestad, Holmen, (Grefsen,) Holmenkollen, Ris, Slemdal osv.

Lykke til i jakten på det perfekte sted!

Skrevet

i følge undersøkelser som er gjort,er ca 40% av de som bor på vestkanten meget godt fornøyd med å bo der de bor,mot ca 70 % av de som bor i Groruddalen...

Det finnes både bra og mindre bra steder å bo i Groruddalen,noen områder på furuset,stovner og grorud ville jeg ikke engang vurdert,mens andre er kjempetrivelige.Og sånn er det vel de fleste steder...

Bor selv i bydel grorud og jobber i bydel bjerke(med barn&ungd),og syns begge stedene er helt fantastiske....

Skrevet

Har hørt utrolig mye dårlig om Jeriko barneskole, jeg. Det kan være tilfeldig.

Skrevet

Jeg har ikke sjekket statistikkene, men kjenner tre barn som går der - og alle tre familiene er særdeles kresne, typen som vurderte St Sunniva for sikkerhets skyld, liksom, og likevel særdeles godt fornøyde. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...