Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 hvor lenge kunne barnet ditt sove i vogna før den bynnte å bli for kort? Ser den er 90 lang men er usikker om den er nok lang til vintern igjen med pose og alt... For den vognen jeg har nå står d at den er 89 lang i liggemål, men jenta mi ligger med hode helt opp i vogna og da er hælen på kanten (nesten over) av fotbrettet. Når jeg selv måler får jeg maks 84cm så d virker som de har lagt på lengde på bøyen på fotbrettet men d blir jo helt feil... men scooter virker jo mye lenger så...
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Nå har min sønn sluttet å sove i vognen da, men ikke lenge siden han sluttet med det faktisk. (extremt aktiv) Han fyller 3 år nå. Sluttet å sove i den for 2-3 mnd'er siden ca.
mamma*til*tre Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Min store lillemann på tre år har fortsatt god plass. Regner med at han har god plass neste vinter og. Brukte den til storesøster til hun var 4 år.
tobarnsmamma2 Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 vi var ikke noe fornøyd med den når det gjaldt lengden/liggestillinga. Vi solgte den akkurat og kjøpte en annen vogn i stedet fordi 2 åringen (ble 2 i mars) fikk veldig dårlig plass i den med voksiposen. Og hun lå så skjevt, stakker. Men kanskje hun er veldig lang for alderen, vet ikke.....
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Vår gutt vokste ut av vognene da han var rett over 2år. Vi har ikke sjans til å kunne bruke scooteren som sovevogn og tror ikke vi hadde fått plass til han og pose i den heller. Om jeg ikke husker helt feil var han 86cm da han var 2år. Brio duo og Emmaljunga edge duo (sportsvognene) ble også for små. Vognene ble både for kort og for smal. Om vognene blir litt korte gjør ikke så mye, men at de blir for smale er værre. Han fylte jo absolutt hel vogna og kunne ikke røre seg. Men han får plass sittende i scooteren enda. Nå er han rundt 1meter lang.
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2009 ok, ja jeg blir så usikker me den lengden... hun blir jo 2 år om 3 mnd. og dette blir siste vogna jeg bli å kjøpe til henne. Så den må jo passe til hun er ferdig med å sove på dagen... Har sett en del på DBS compact den skal vist være 100cm i liggestilling!? men vet jo ikke hvordan kvaliteten på den er......
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Min sønn var 89cm når han var 2 år. Han kunne nok fint ha sovet i den i dag, om han hadde hatt behov for det da ) Så jeg er kjempe fornøyd med den. Du kan jo prøve en i butikken, så ser du om det er god eller dårlig plass
Gammelamazon Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Tror jeg ville satset på en annen vogn om jenta di snart er to år, ja. Vi har scooteren, og jenta vår sov forsåvidt greit i den frem til hun sluttet med dagsoving da hun var 2,5 år. Den var forsåvidt lang nok, men det ble utrolig trangt oppi der med voksipose, iallefall. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg heller gått for Teutonia Timmy. Den er vel like lang og veier omtrent like mye, tror jeg, men har full liggestilling og mulighet til å ta av stanga over beina, slik at det blir bedre plass til posen!
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. mai 2009 takk for tipset men har ikke voksi pose, så jeg tror ikke jeg blir å få d problemet.... Vinterposen jeg har er ganske tynn,(men god og varm)
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 Min er 3 år og sover i den enda han. Men da kun med teppe på seg. Han brukte voksipose i den til han var nærmere 2 år. Og da ble det vår så han trengte ikke voksipose i den lengre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå