Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Er det flere av dere som har det slik? Dømmende skranglekasser som ser ut som knokkelruiner kan holde seg på krangle.
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Hmmmm.... Om jeg går på spinning i 90 min, forbrenner jeg ca 970 kcal. Det er vel rundt 500 kcal i 0,5 l Cola? Snop er jo så og si bare sukker det også..... Så jeg tipper 90 min på en spinningsykkel fixer det Uten at jeg vet
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Hei.. i 100 gram er det ca 500 kalorier, avhengig av godisen. Så kan du gange det med åtte, da er du oppe i 4000 kalorier. Omregnet til fett utgjør dette over en halv kilo rent fett, med tanke på at en kilo fett regnes til ca 7000 gram. For å brenne 4000 kalorier må du enten løpe i sju-åtte timer eller spinne omtrent like lenge. Eventuelt gå hurtig i over ti timer.. jeg er ikke dømmende, men kanskje du skulle oppsøke profesjonell hjelp?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er overvektig og har slitt masse med dette med søthunger. Nå har jeg funnet motivasjon til å slanke meg Oppdager til min forbløffelse at jeg blir mindre sulten når jeg er aktiv enn når jeg bare slapper av.
Tommage♀♂ Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Meld deg inn på Greteroedes vektklubben.no. Det er gratis, og der kan du plotteinn alt du spiser, og få opp kalorimengden. Eller meld deg inn i vg's vektklubb. Det er ikke gratis, men også der fører du dagbok over matinntak. Veldig overraskende hvor mye kalorier det faktisk er i sjokolade og søtsaker/chips! Jeg var ikke klar over det før jeg begynte... Jeg har også hatt sånne perioder med enorme inntak av snop, men nå frister det ikke så mye lenger. Og om jeg tar meg en sjokoladebit ergrer jeg meg bare etterpå når jeg må skrive det inn i dagboken, så frister det enda mindre til neste gang. Nå er forsvinner kiloene hos meg, en etter en=) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Oi, det var mye. Og så føler du deg sikkert nedtrykt etterpå. Var skikkelig godtegris før. Spiste godteri hver dag. Men ble veldig bedre etter at jeg kjøpte et kosttilskudd. Jeg spiser fortsatt litt hver dag. Men max en kjeks og 2-3 ruter sjokolade. Greier faktisk ikke spise en hel sjokolade lenger. Til og med youghurt blir for søtt. Så kankje du mangler noen stoffer i kroppen din?
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Prøv Krom ) Det skal dempe søthunger. (må ikke tas om du er gravid) 4000 kcal? God damn det var mye. Men så er nå 800g snop også grådig mye da..
Miss Misantrop Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Sender en klem jeg. Hvor mye du må bevege deg kommer helt an på hvilke type godis du har spist. Du kan finne kcal nivået på http://matportalen.no/matvaretabellen Bare å søke, så får du opp godiset ditt. Lykke til med treningen.. vil anbefalle rulleski, der mister du opp til 900 kcal per time og det allsidig trening.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 uffameg Da er du sikkert FULL av SOPP innvendig! Mange som går rundt med sopp i magen/tarmen uten å vite det. Den gjør at du får lyst på sukker og gjær!!!...også ESER du bare mer og mer! Hva med å ta en skikkelig SUKKERKUTT diett..vet ikke om du kan gjøre det i svangerskapet men hvis du sjekker ut CANDIDADIETTEN på nettet, vil den gjøre deg godt! Sist svangerskap spiste jeg sjokolade hver dag.. men langt fra så mye, og jeg gikk MYE opp i kg. Denne ganger blir det INGEN snoping på meg iallefall! Strukturert ja!..eller lært av skade! Hvis du passer på å få i deg de RETTE næringstoffene til HVERT måltid, og spiser SKIKKELIG, vil du faktisk miste den søtsugen! Proteiner, rette karbohydrater og sundt fiskeoljefett! Mister du da ikke søtsuget, prøv å erstatte med SØT FRUKT!! Funker her iallefall =) NB! Det anbefalte MAKSinntaket av sukker er faktisk bare 50 gram hver dag. Alt over legger du på deg av! Og ikke minst disponerer deg VELDIG for svangerskapsdiabetes!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 HERREGUD, NESTEN 1 KG GODTERI ??? KLART MAN ROPER AV SÅNT, DET ER JO GALSKAP !!!
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #12 Skrevet 14. mai 2009 Er HI gravid...? Hvor står det? Du har kanskje insulinresistens? Hvordan er resten av kostholdet ditt? Spiser du hver tredje time (Sunne ting!)?. Hvis du ikke er flink til å fylle på etterhvert så hyler plutselig kroppen ut og da får du en voldsom søthunger. Godteri blir ofte løsningen. Gikk du i butikken og kjøpte så mye snop eller hadde du det hjemme fra før. I såfall: slutt å hamstre godter. Det du ikke har i hus kan du ikke spise. Mitt tips til deg blir ketolysedietten. Den er for de som vl ned 10 kg eller mer. Du bør kanskje ned 15-20 kg alt etter benbygning? Mannen min gikk på den og gikk ned 25 kg på 6 mnd. Mitt kosthold ble påvirket av hans, vi hadde feks aldri snop i hus, så jeg åt lite sukker i perioden. Nå har jeg lite lyst på sukker. Kaker kjennes for søtt og godteri smaker ikke godt lengre. Det hadde vert noe for deg, hæ? ketolyse.no
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #13 Skrevet 14. mai 2009 Godteri og fastfood gjør at blodsukkeret stiger kjemperaskt, med en ditto nedtur som ikke bare gjør en slapp og nedstemt, men man blir SULTEN, selv om kroppen ikke trenger hverken mer mat eller næringsstoffet,- den bare trenger "Noe" for å regulere blodsukkeret..Det er derfor mange blir VELDIG feite når de spiser godterier og junkfood ofte,- det er en dobbeleffekt av ekstremt mange tomme kcal i maten samt at man raskt blir "sulten" igjen og spiser mer,- og da også av samme type usunne mat..Man blir mett og lykkelig og plustselig døds"sulten" igjen,- og spiser på nytt.... Et stabilt blodsukker kan oppnåes med bare få dager på sunn mat,- da vil blodsukkeret regulere seg selv og man mister søthungeren,- helt naturlig, uten kosttilskudd...Overskudd og humør blir også jevnt hele dagen og man gjør grep som OGSÅ må gjøres om man går for kosttilskudd,- man kan ikke bare ta en pille, tro man mister lyst på alt som ikke er bra for en og at man dermed "raser" ned i vekt... Derfor har jeg mer tro på FØRST legge om kosthold,- om søtsuget er "forferdelig" etter et par tre uker,- DA kan man vurdere og ta et tilskudd for å "Hjelpe" seg selv..Men etter noen uker på "rett diett" så vil jeg anta at søthungeren gir seg...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #14 Skrevet 14. mai 2009 Sopp innvendig? Hvordan sjekker jeg det og er det farlig??
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #16 Skrevet 14. mai 2009 Hvorfor i alle dager spiser du så mye godteri, hvis du er overvektig?
solei Skrevet 14. mai 2009 #17 Skrevet 14. mai 2009 Hvorfor? Det er jo problemet og hun angrer. Hvis alle klarte å stoppe så hadde ikke noen vært overvektig. Synes ikke du skal stresse over denne gangen..men prøv å ungå nye store inntak med tidligere råd her over..klems.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #18 Skrevet 14. mai 2009 800 g godteri er jo ikke SÅ mye da!! Kanskje å spise en torsdag formiddag men... Jeg spiser HVER HELG rundt 1 kg snopis, drikker i tillegg masse brus. Er ikke veldig overvektig, veier 62 kilo og er 167 høy...men går mye da. Veier forresten mer nå, siden jeg er gravid i uke 39. Lagt på meg 12 kilo til nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå