Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Jeg har fått et sånn vanvittig sug etter melk!! Det har kommet nå etter jeg fikk babyen som nå er 5 mnd. Jeg skal vel kanskje heller si MINST 2 liter til dagen. Om jeg drikker vann når jeg er tørst, hjelper det jo litt, men melk er bare helt vidunderlig!!!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Det var mye, ja. Melk er ikke så sunt som man skal ha det til - mennesker har lært å TÅLE kumelk - det er ikke sånn at vi egentlig trenger det. Jeg ville holdt meg under 0,5 liter om dagen. Det forskes også på at stort melkeforbruk kan føre til depresjoner osv, det har noe med at noen stoffer i melken ikke blir tatt skikkelig opp og blir omdannet til et stoff som hjernen reagerer på.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Nå husker jeg ikke helt næringsinnholdet i melk, men var det ikke rundt noenog60 kcal pr. dl? Uansett, regn 50 kcal pr dl - så får du i deg 1000 kcal bare gjennom melka hver dag - spiser du vanlig i tillegg får du et overskudd. Ammende trenger mer input enn vanlige dødlige, men jeg er ikke helt overbevist om at man trenger 2 l melk per dag ekstra.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Jaja, hvis du har lyst på beinskjørhet, så hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Vet du det at melk legger et belegg i fordøyelseskanalen som gjør at man ikke tar opp mye av annen næring?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 HI her Huff og huff, her var det visst flere grunner til at jeg burde begrense meg... Til deg som nevnte det: Ja, jeg fullammer. Man trenger mer væske når man ammer, men jeg skjønner jo selv at 2 liter melk til dagen er voldsomt!! Jeg får bare prøve å pøse på med mer vann, og se om det kan holde suget nede. MEN, melk er bedre for tennene enn vann!! Fordi vann er surere, melk er regulerende. En positiv ting i hvertfall.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå