Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Fant ikke et mer passende forum enn dette jeg. Dattra mi er under putebehandlig, og har hatt gips siden 2. levedag(hun er nå over på skinne) Pga den behandlingen så har vi ikke vært så flinke til å legge henne på magen.. Men nå har det virkelig slått meg at det er jo minst like viktig som alt annet. Jeg fikk litt panikk vil jeg vil si. Når jeg legger ho på magen nå ligger ho bare der.. ho tar begge bina opp under seg og løfter rompa, men hode ligger dønn..Ikke interessert i å reise det i det heletatt.. Ho er 3 mnd til søndagen. Kan den sene utviklinga ha noe med behandlingene hennes å gjøre? Og at jeg ikke har vært flink til å la henne ligge på magen? Noen? :-/
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Jeg hører ikke til i dette forumet, bare trykte feil og så overskriften din... Jeg har et prematurt barn som var sterk i nakken når hun lå på brystet vårt, holdt også hodet selv ganske tidlig. Men når det kom til det å ligge på magen på gulvet likte hun det ikke i det hele tatt, rumpa kom opp og hodet trykt ned i underlaget. Husker hun gjerne ville løfte hodet for å se, men hun fikk det ikke til og skreik i frustrasjon virka det som så vi kutta det ut en periode. Jeg fikk også litt panikk en periode, herregud har jeg ikke trent nok med henne osv. Ettersom tiden gikk blei det stadig bedre og til slutt rulla hun rundt og problemet var løst Når jeg tenker meg om har hun aldri likt å ligge på magen selv når hun kunne snu seg selv, men det er ikke noe galt med henne i dag og utvikler seg perfekt Hun er nå to år! Følg med på det såklart, men tror ikke du trenger å få panikk
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Veldig glad for at du trykka feil jeg:) Ho her ble født 3 uker før tiden bare.. Det hørs litt ut som ho jeg har her..rumpa opp og hue ned.. Vi får bare prøve litt å litt, så får vi håpe det går i orden.. :-)
Prinsessemamma:-) Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Hei Er veldig vanlig med låsning i nakken når et barn har hofteleddsdysplasi. Min datter hadde låsning i nakken og hofteleddsluksasjon (venstre hofte helt ute av ledd) hun klarte ikke å holde flasken da hun var 9 mnd eller løfte hendene over hodet - vi var hos Ute Imhof i Oslo, hun sjekket nakken hennes og der var det en låsning som ble løst opp, samme kveld løftet hun hendene over hodet for første gang. Så jeg ville tatt en tur til Ute Imhof på barneklinikken i Oslo - bare for å sjekke for sikkerhets skyld. Der kan du også få øvelser som du kan gjøre med datteren din mens hun har gipsen - slik at hun har mest mulig muskler i behold etter gipsbehandlingen. Datteren min er snart 17 mnd - tok av gipsen i november i fjor(hadde gips i 5 mnd) - så nå håper vi hun snart kan gå alene. Klarer å gå når hun holder seg i noe. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå