Gå til innhold

Snakket navn med en barnehagetante i dag...

Anbefalte innlegg

Var på tur i Frognerparken og ble sittende ved en barnehagegjeng. Navn vi hørte var Filip, Max, Lydia og Otto blant annet. Måtte spørre en av barnehagetantene om det var noen navn som var vanligere enn andre, og hun sa at der var både Felicia 1, 2 og 3, så det var et navn det var greit å unngå... Litt overraskende synes jeg, men det er tydligvis et navn på vei opp. Måtte bare videreformidle :-)

Fortsetter under...

Åååå, jeg hater å bli kalt barnehagetante! Det var frem til 90-tallet vi var tanter, vi er ferdig med det der - vi er bedre enn det der... Så vet du det ;-)

Visste jammen ikke at Felicia var mer populært gitt, men kjekt å vite da;-)

Hehe, ja si heller barnehageansatt eller noe:) Men, men... jeg har aldri sett eller hørt om noen som heter Felicia før sånn ca en time etter at jeg las dette innlegget. Var ute og kjørte en tur og så en far med barnevogn som hadde navneskilt FELICIA:)

Jeg tror mange vil velge navn man synes er fine, og ikke for vanlig. Og da blir det gjerne til at mange av disse navnene blir mer og mer vanlig etterhvert. Gleder meg allerede til å se navnetoppen fra 2009:) Sikkert en del spennede navn på vei opp tenker jeg.

Jo, det er veldig koselig å være tante, men vi skal tilby barna andre ting enn det i barnehagen! Men det er en annen diskusjon...

Navn som går igjen hos oss er:

William

Mia

Amanda

Aleks/xander - særlig som mellomnavn

Julie

Annonse

Vi skal da tilby mer enn å "tante" rundt for en haug med unger! :) Vi er ansatte, og mine tantebarn er de eneste som har rett til å kalle meg tante****** ! Det blir HELT fullstendig feil for meg å bli kalt tante av de i barnehagen. Vi er ansatte som er på jobb for å tilby pedagogiske opplegg og lek for barn. Det er det vi er:)

Jeg har ikke gått tre år på høgskole og tatt en bachelorgrad for å bli kalt tante!! Jeg er tante til mine nevøer og nieser, og kun dem..

Ellers er det fint at du opplyser om hvilke navn man bør unngå.. :)

Gjest Siklerotte

Navn som går igjen er nok sikkert forskjellig fra barnehage til barnehage.... Vet at Marie/Maria er et navn som er mye brukt i ungens barnehage, samme med Magnus på guttefronten... Har ikke hørt om noen Filip, Max, Lydia, Felicia eller Otto i det hele tatt - så det avhenger vel litt av bosted og tilfeldigheter generelt.

Annonse

Jeg har en god venninne som har datteren Felicia i Oslo. Felicia er 3 år, og hun er vel å regne som kjendisbarn. Antar navn på barn av foreldre med kjente navn i Norge, kanskje særlig i hovedstaden, får en stigning popularitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...