Gå til innhold

hva syntes dere om navnet India til en

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for tilbakemeldinger..

Syntes jo India klinger litt finere enn Tyskland!..Kan ikke sammelingnes syntes jeg,men har forsåelse for at de som er litt "a4" kan se på det litt sånn:)

Og ja det er ett blaningsbarn og er enig med deg Rampongi at det passer nok bedre til de som har ett mere eksotisk utseende:)

Noen flere med tanker om navnet?

Annonse

Takk for at noen hadde noe fint å si om navnet.

Tenker at det er flere i våres barns generasjon som kommer til å hete slike navn som Brooklyn,Asia,og India og det er jo veldig"vanlig" i Hollywood;)

Men må nok være veldig åpen for at mange syntes det er litt vel spess og nytter ikke være nærtagen på div reaksjoner..

Må le litt av de som foreslår Pakistan og Tyskland. Det kommer alltid slike svar når noen kommer med navn som også er navn på et land eller en verdensdel. Det er godt med tradisjoner:-)

India er jo et navn som er i bruk i Norge, og jeg synes det er litt fint selv om jeg ikke er overbegeistret. Hva med Indira? Litt samme stil, men mye finere synes jeg.

Annonse

Datteren til Aqua Lene heter India for øvrig, og sønnen til Beckhams Brooklyn, også har vi jo berømte Paris Hilton - så bruke av land og stedsnavn er ikke noe nytt. Synes dog fortsatt at det er ganske teit. En annen ting er at når noen sier at det passer fint til "blandingsbarn", så tenker jeg motsatt.. Et barn som er mørkhudet eller blanding da, skiller seg ofte mer enn nok ut i seg selv, og trenger ikke å skille seg enda mer ut ved å ha et annerledes navn i tillegg. Min mening bare!

Og Paris har tidligere uttalt at hennes ''fremtidige datter'' skal hete London :-P Harlow heter datteren til Nicole Richie, det er en by i England :-P

Men syns India, Brooklyn, Paris, London og Harlow er søte navn jeg :-) Men India er det eneste som funker på norsk, av de navnene.

Gøy å se at det er så mange som ayntes det samme som meg,hadde ikke regnet med det egentlig:)

Men dere som syntes det er teit å alt det,hvordan tanker gjør dere om foreldrene til en liten jente som heter det og hvilke forventinger/betenkligheter/assosiansjoner gjør dere i forkant før dere har møtt personen som heter det ??

Må flire litt av rasismeanklagelsene her; joda, India passer fint til en gyldenbrun jente. Passer fint til en rødhåret jente med fregner også, men det var ikke det 'søte lille' spurte om. Ellers er det jo mange kommentarer her om navn som passer best til blåøyde lyshårede uten at noen har reagert ... Hva med oss stakkarer som får guttejenter med kommunefarget hår, ikke så mange navn å velge mellom... ;-)

Den vakreste jenten jeg noensinne har sett i hele mitt liv, het India. Hun var lys i huden (ikke "blandingsbarn") og hadde langt lyst hår. Dette var da jeg bodde i NY og jeg har elsket navnet siden.

Mannen min er ikke fan av navnet, så det kommer nok ikek til å skje at en evt jente får navnet. Dessverre!

jeg synes det er NYDELIG. Min søster er litt sånn som mange av svarene du har fått, type "jeg skal kalle min sønn afghanistan". Mange navn er inspirert av stedsnavn. I statene er dette helt vanlig, som flere har nevn over her. Kingston, Jackson, India, Savannah mm. I norge er det ikke fullt så vanlig, så du må nok forvente noe hevede øyenbryn om du går for India, men jeg er som sagt en fan:))

For å si det sånn, hvorfor skal alle barn hete Sara og Hanna?

En av mine favoritter blandt jentenavn!!!

Hadde absolutt vært et alternativ om jeg hadde ventet to jenter og hadde fått bestemt helt selv:-) Var et alternativ da jeg fikk mi Lisa, men uaktuelt for pappan.

Denne gang blir det to gutter på meg:-)

Jeg synes ikke utseende har en dritt og si for hvilket navn som passer. Altså, noen kan "passe" bedre til et navn enn andre, men det har for meg ingenting med farge på hud, hår og øyne å gjøre.

For øvrig enig med Vannmann32 i at en mørkhuda unge ikke trenger enda flere måter å skille seg ut på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...