Gå til innhold

starten på bekkenløsning ? kan man da føde normalt...

Anbefalte innlegg

Hei , i den siste tiden har jeg vært plaget av at det "knyter " seg i korsrygg og rumpe, det kan til tider være så vondt at jeg må vri meg opp av stolen eller ut av senga. nattesøvn har det blitt lite av siden det er vondt å ligge for lenge på siden . er nå 31 + 4 uker på vei med tvillinger ,så å ligge på ryggen går heller ikke :)

er det noen som kan svare på om dette er bekkenløsning , i så fall er det da ofte at dei tar ks ? har ikke lyst til å ta ks om jeg ikke absolutt må ..( må innrømme at jeg er livredd for å få en nål i ryggen , er ikke så veldig glad i nåler :( ) Håper noen kan gi meg et svar på dette ;)

Fortsetter under...

Det er ikke vanlig å foreta keisersnitt på grunn av bekkenløsning (langt vanligere å gjøre det på grunn av tvillinger).

Vanskelig å si om smertene dine er bekkenløsning eller noe annet, men lege/fysioterapeut burde kunne hjelpe med diagnostiseringen. Jeg har nytte av å ligge med en ekstra dyne som støtte for å kunne ligge på siden, blir litt sånn halvveis på magen.

• 2 uker senere...

Hei:) Vet ikke om det du har er bekkenløsning(kan jo være så mye annet), men jeg begynte å få vondt i halebeinet, men legen min sa det ikke var noe med graviditeten å gjøre. Byttet til slutt lege og da ble jeg sendt til manuell terapaut og jeg hadde bekkenløsning. Nå er det nesten umulig å snu seg om natta osv. Tror at om han første legen hadde tatt det på alvor hadde det kanskje ikke blitt så ille så fort. Tror heller ikke det har noe å si for fødselen. Det har ihvertfall ikke jordmor informert meg om og jeg har mange venninner som har født normalt med bekkenløsning. Vet jo ikke om det kanskje er anerledes med tvillinger da, men tror ikke det har noe å si. Fostår at du er redd stikk i ryggen, er livredd for det selv.

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg hadde bekkenløsning/låsning med første mann og fødte vanlig. Har aldri hørt at de anbefaler ks pga bekkenløsning. Det eneste jeg har hørt er at de ikke anbefaler å føde liggende på ryggen, men jeg måtte det da gutten min ble tatt med sugekopp. Har riktig nok slitt med bekkenet etterpå også men vet ikke om det har noe med det å gjøre. HVis du tenker masse på dette og gruer deg, ville jeg snakket med lege/jordmor om dette, de kan mye mer om dette!!

Masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...