Gå til innhold

Night Terrors

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 10,5 mnd. Han legger seg 19.00 og våkner klokken 22.00 og skriker som en gal, er helt hysterisk og livredd.Han virker besatt nesten, ser bare rett gjennom meg. Han virker våken, men sover visst (etter hva jeg har lest om dette). Han kaster seg rundt og kravler på meg, veldig vanskelig å holde han for å roe han ned. Det tar 15 min cirka å roe han ned igjen, sånn at han sovner fredelig igjen. Jeg har funnet på nettet at dette er noe som kalles night terrors. Ville bare høre om flere hadde det sånn med sine barn?

jeg har en venninne som har en jente på snart ett år som har det helt likt. Men hun begynte med det i desember, så det blir jo rundt nesten samme alder.

Vil tipse dere om en nettside som forklarer mer hva det er som skjer, for det er veldig uhyggelig og skremmende som førstegangsmor å oppleve det. http://www.nightterrors.org/mot.htm

Må bare holde rundt han og holde ut så lenge det varer ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet godt hva det er. Jeg har en samboer som har det! Og han skremmer meg like mye som seg sjøl når han fyker opp av senga og roper og slår om seg. Det har aldri hendt at han har slått meg i søvne, og han lar seg lett roe ned når jeg forteller ham at han drømmer. Han slår seg gjerne selv da, når han springer opp fordi han er litt hysterisk når det skjer. Sist løp han rett inn i klesskapet som stod åpent.... Sukk. Vet at han ikke er gal, men det kan faktisk se sånn ut når det skjer :-D Som oftest løper man mot vinduer o.l (der man ser lys). Men dette gjelder jo for de litt større. De fleste vokser det av seg i småbarnsalder. Noen har det helt til tenårene. Og en bitte liten prosentdel har det også i voksen alder. Man kan få medisiner mot det dersom det er riktig plagsomt (som i sambos tilfelle) men det gjelder nok ikke småbarn. Vi har en liten gutt sammen, og han sliter med søvnen han også (går i søvne) så søvnproblemer som natterror og søvngjengeri kan være "arvelig".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...