Fendi Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Hei. Jeg har lest at DPU må være minimum i 10 dager etter eggløsning for å evt kunne bli gravid og max 16 dager for de fleste kvinner før de får neste menstruasjon. Vet noen av dere om det gjelder også for kvinner som har uregelmessig menstruasjon ( over 35 dager ) og får sent ovulering og ikke midt i syklus etter vanligvis 14dager ? På forhånd takk
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Tid mellom el og mensen e omtrent konstant. Det e tia mellom mensen igjen og eggløsning som kan variere..uten at det trenge å ha noe å sei på fruktbarhet Så eg bruke kalender og kalkulator for å se sånn ca når eg har el også teste eg og/eller kjenne el-symptomer . og ca 14 dager etter det regner eg ikm. og eg har hatt sykluser sånn ca fra 30-37 dager.
Fendi Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2009 Takk for din meld. Jeg har hatt DPU nå i 19 dager siden den 24 April.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 antar det e dpo du snakke om..hehe.. Men det e ikkje sikkert du hadde el når du trodde? Av og te prøve kroppen å få el uten at den heilt får det te.......Eller så e du kanskje rett og slett gravid!!
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Hei Fendi! Det som er normalt er en syklus på 28 dager med EL på CD (syklusdag) 14, +/- 3 dager. Lutealfasen (tiden fra EL til mens) er som oftes på 14 dager uavhengig av sykluslengde, så hvis du har en syklus på ca 35 dager, har du menst sannsynelig EL på cd 21 +/- 3 dager. Lutealfasen må være på minst 11 dager (eller var det 10?) for at slimhinnene i livmoren skal rekke å vokse seg tykk nok til å ta imot et befruktet egg. Eneste måten en vet om en har hatt EL på er enten ved å ta blodprøve, eller ved hjelp at temping. Alle andre tegn på EL (slim, smerter, EL-tester osv) er ikke sikre tegn på at en har hatt EL. (Men de fleste har jo regelmessig EL.) Kan det være at syklusen din blir lenger denne gangen, slik at EL var senere enn hva du trodde? Eller at du er graivd?
Fendi Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2009 Tusen takk for deres hjelp : ) !! Siste menstruasjon var den 03 april og EL positiv test den 24 april.Vanskelig å tolke det. Er det sant at EL test kan gi positiv og det ikke stemmer selv om på pakning stå skrevet 99 % nøyaktig ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå