Gå til innhold

Noen som vet hva støttestrømper koster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere det forresten?

Fortsetter under...

Skrevet

150-200 kr hvis jeg ikke husker feil. Travelsocks er nok de billigste. Jeg sniker fra 2.tri, men bruker stötteströmper ofte. Blir nok mer og mer :)

Skrevet

Hjelper det mot vann i bena?

Skrevet

Ja, det er jo vannet som gjør beina hovne. De hjelper på å "få opp vannet"fra beina, man blir mindre hoven og det er mye mer behagelig å gå og stå. Sett gjerne beina høyt allikevel hvis du sitter.

Brukte de hver dag på jobb også, tidligere. Stor forskjell på hvor sliten og hoven man var i beina, hvis man slurvet en dag.

Kjøp ett par i hvert fall!

Skrevet

Jeg jobber på apotek og vi selger slike strømper fra ca kr 200 for de dyreste, så har vi noen billigere også.

Har ikke brukt slike selv enda nei.

Skrevet

Pris og kvalitet henger sammen. Her på apoteket har jeg kun funnet Jobst strømper - og jeg må ha de som går over kneet. De er pene å se på - kunne fint brukt de i selskap, men koster nesten 400kr for et par.

Funnet Mabst senere, og de betalte jeg bare 140kr for et par for. Men hullene er mye større i strømpen, så det synes at kvaliteten er dårligere - men igjen, det var jo halve prisen også.

Annonse

Skrevet

Har vært å kjøpt et par nå så får vi se om de funker. KJøpte Mabs på apoteket og de kostet 190. Var de eneste de hadde, så tok dem.

Skrevet

Prisen avhenger av graden av kompresjon du skal ha. Vanlige "travelsocks" ligger på ca 200,- og de er vel grad 1, såvidt jeg har forstått. Jeg har behov for litt mer kompresjon enn som så og må ha grad 2, og da kommer knestrømpene på ca 500,- per par. Bor du i Oslo eller en annen litt større by ville jeg ha gått til en bandagist/et apotek som spesialiserer seg på bl.annet støttestrømper, og spurt der. De vil finne de som passer best til deg. Helst bør strømpene nemlig være tilpasset omkretsen rundt ankelen og leggen din, så ikke kompresjonen blir feil. Jobst sine "travelsocks" er derimot veldig greie hvis du ikke har like dårlig sirkulasjon som meg :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...