Gå til innhold

Noen som bruker Nutramigen i mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var hos legen i dag med jenta vår på ett år som har melkeallergi. Vi har problemer med å venne henne til å drikke Nutramigen (og jeg skjønner godt at hun ikke liker det, ville ikke drukket det selv!). Fikk resept på noe som heter neocate active og tips om å prøve å bruke Nutramigen i mat. Er det noen andre som gjør det og som har tips til ting det passer å lage med Nutramigen? Ser liksom for meg at det setter en ikke så veldig god smak på maten... Det bør helst være mat som er lett å spise med hendene, det er ikke så gøy å bli matet om dagen, og hun har ikke skjønt hvordan hun spiser med skje selv enda.

Håper jeg kan få noen tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det de flaskene du får kjøpt uten respet?

Vi bruker Calogen i maten og den har nesten ikke noe smak.

Går jo an å spørre om du kan bruke det.Aner ikke om det inneholder det samme men.Den er på resept så da må du høre med legen.

Skrevet

Takk for svar.

Nutramigen er melkeerstatning som selges reseptfritt (men vi har søkt om å få det på blå resept) i pulverform. Var hos legen på barneavdelingen i går som anbefalte neocate active som alternativ til nutramigen, så jeg tror vi prøver det i første omgang. Kan jo sjekke ut Calogen hvis vi ikke får i henne noe Nutramigen gjennom mat heller :-)

Skrevet

Jeg har ett oppskrifthefte som jeg fikk med fra legen om hvordan jeg lager forskjellig med Nutramigen. Alt fra Yoghurt til pannekaker. Kanskje du finner det inne på www.meadjohnson.no? Eller så kan du ringe å bestille heftet på 67555350

Calogen er for å energiberike mat og er ikke fullverdig kost. Inneholder for det meste fett. Nutramigen er fullverdig kost og inneholder alt ett barn trenger for å vokse.

Skrevet

Takk for tipset! Jeg fant oppskrifter på nettsiden.

Har du prøvd noe av dette? Smaker det greit?

Skrevet

Nei, han er bare 4,5 mnd. ennå så jeg har ikke fått prøvd noe av det.) Tenkte å prøve meg på yoghurten en dag kanskje?

Skrevet

Skjønner :-) Da har du kanskje klart å venne han til smaken så han kan drikke det også?

Skrevet

Ja, han synes det er godt han...hehe. Men jeg må ha malt i den ja. Må jeg uansett, for han blir kjempehard i magen av den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...