Gå til innhold

ble nektet UL

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått fødeplass på rikshospitalet og har fått time til UL i uke 18. Jeg er nå i uke 9 og er litt bekymret fordi jeg har tatt sterke smertestillende tabletter før jeg visste at jeg var gravid. Jeg ringte Riksen og bad om å få en time for UL før uke 18, for å sjekke at alt var ok. Sekretæren sa at hun måtte spør overlegen først. Svaret hun fikk hos overlegen var at det ikke var nødvendlig med UL. Det var ikke farlig for fostret at jeg har tatt sterke tabletter. Hvordan kan en overlege svare sånn uten å vite hvilke tabletter og hvor mye jeg har tatt?

Jeg bad om å få prate med overlegen, men det gikk ikke an. Jeg kunne sende en klage på mail hvis jeg ikke var fornøyd med svaret.

Er det så vanskelig å få et UL før uke 18?

Fortsetter under...

Hei

Det er nok ikkje så vanleg å få tidleg UL berre ved å henvende seg direkte til sjukehuset. Gå gjennom legen din eller jordmor di du. Dersom dei vurderer at medisinane du har brukt kan vere til fare for fosteret kan dei henvise til UL, da er det nok langt enklare. Evt. kan du jo ta privat UL, men det koster jo nokre kroner.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...