Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #1 Del Skrevet 12. mai 2009 Hei og takk for at du tar deg tid til å hjelpe meg med mitt problem:) Jeg er alene mamma for en gutt på 3år. Jeg ble alene mamma for ett halvt år siden og har siden det kun mottat overgangstønad, kontatstøtte(som jeg nå ikke skal motta mer) og barnetrygd. Dvs jeg jobber ikke! Nå er jeg blitt gravid og venter barn i slutten av desember.. Hva har jeg krav på da av penger fra NAV? -kvalifiseres overgangstønaden som en inntekt jeg kan få mammapenger av i permisjonstiden? -eller får jeg overgangstønad for 2barn når nr.2 kommer bare + dobbel trygd da så klart? Uff...er liksom så vansklig når jeg ikke jobber. Faren vil ikke ha noen med barnet å gjøre heller, så eneste blir jo trygd fra han isåfall.... Håper noen kan hjelpe meg...kan jo ikke leve av det jeg har nå og med enda ett barn.. det kan de vel ikke mene? hilsen frustrert mamma Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140095871-jeg-er-alene-mamma-for-snart-2barnog-arbledigkan-noen-hjelpe-meg/
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 14. mai 2009 #2 Del Skrevet 14. mai 2009 Hei. Du vil få overgangsstønad for barnet du venter + bidrag for begge barna dine (regulert etter farens inntekt) og barnetrygd for 3 barn + småbarnstillegg i 3 år for det barnet du venter. Så lenge barnet ditt er under 8 år da man blir alenemor, så har du rett på OS, max i 3 år. Så du bør jo få OS for sønnen din frem til neste blir født. Da vil du få full OS for det kommende barnet + et tillegg for sønnen din, men man får ikke dobbel OS fordi man er alene med 2 barn. Du har også rett på engangsstønaden hvis du ikke har pensjonsgivende inntekt. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140095871-jeg-er-alene-mamma-for-snart-2barnog-arbledigkan-noen-hjelpe-meg/#findComment-140107421
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå