Gå til innhold

Hvor mye morsmelkerstatning gir dere (fulltid flaske barn) og hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 3 mnd gammel baby, og han har nå bare ernert seg på flaske den siste mnd. Det jeg lurer på, er om hvor mye og hvor ofte dere gir mat?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 4 mnd og får 180 ml 6-8 ggr pr døgn.

Har så smått begynt med fast føde nå siden han drikker så mye. Gikk fra 120 ml (6-8 ganger det også) til 180 da han var ca 3 mnd

Skrevet

min er 3 md å får 200 ml til hvert måltid med ca 4 timers mellomrom. Har merket meg at han spiser mindre på kvelden å da er vi gjerne nede i 100- 120 ml. Ender vel mellom 650-800 ml på et døgn.

Skrevet

Hei!

For det første må jeg be deg om IKKE å la svar her være rettningsgivende i for stor grad... til det varierer behovet på småttingene for mye...

Min lille gutt har spist nesten kun MME, og har hele tiden ligget ca. 200 ml. over det som står på mme- pakkene til veiledning. Han har også sovet hele natten (9 til 6-7 ) fra ca. 1.5 mnd, og har (derfor?) spist store -og forholdsvis få måltider- har faktisk vært oppe i 300 ml!

Nå er han 3.5 mnd og spiser omtrent det samme som for to uker siden, jeg har lagt inn et måltid til, og krympet måltidene litt..

ca 240 ml. pr måltid 4 g. daglig pluss et måltid på ca 150.

Frokost ca 7.30, lunsj ca 1200, så ca kl 1430, 1700, 1830 og 2000.

Dvs. ligger i overkant av en liter pr. døgn. Skal til helsesøster i morgen, og går vel utfra at jeg blir rådet til å begynne med grøt- om ikkke lenge- spesielt om mengen melk skulle øke ytterligere...

Skrevet

Mini spiser ca 5-6 flasker daglig, med ca 160 ml i hver. Noen ganger mere, og noen ganger mindre.

Spurte mer for å høre litt om hva folk gir, for å sammenligne, ikek for å følge:)

Her sover mini i 8-10 timer hver natt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...