Gå til innhold

Hva kan man lage med butterdeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gode og enkle tips mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innbakt pizza ... lag pizzafyll. Kjevle ut butterdeigen til den blir veldig tynn, legg fyll i midten og brett deigen sammen.

Ellers så kan du lage små "kaker" av butterdeig med vaniljekrem og bær. Tror oppskriften på det står på pakken.

Skrevet

Forresten, pizzaene stekes på plate med bakepapir midt i ovnen, 200 grader i ca 30 min (til de er mørkt gyldne)

Skrevet

Deilie pai! Dekk pai-formen med butterdeigen og fyll den med en deilig blanding av fløte, ost, salt og pepper, og ønsket fyll. (skinke, brokkoli, sopp o.l.) Dekk med ost på toppen. Mmmmmm...

Skrevet

Da lager du piroger :)

Halvt kilo kjøttdeig - stekes

1 løk - hakkes

1-2 bokser sopp el. fersk - hakkes

2-3 gulrøtter - rives grovt

1-2 bokser mais

4-5 egg - kokes harde

krydder velger du selv men her er noen forslag:

- Hakk chili (stekes med kjøttdeigen)

- salt og pepper

- litt grillkrydder

- chili pickles (kjøpes på asia butikker, er et "must" oppi synes jeg hehe men vær forsiktig med mengden, jeg tar her ca en halv ts.)

2-3 pk butterdeig

Eggehvite til å lime pirogene med

Lag en firkant, legg fyll inni så tar du hjørne mot hjørne slik at det blir trekant til slutt, limer med eggehviten rundt :)

Husk du kan ha hva du vil inni, dette er bare et forslag :)

Stekes på ca 200 gr til de er gyldne.. om du vil fryse de så hiv de i fryseren før du steker de, men husk å singelfrys de først så kan du ha de i poser.. tar bare en halvtime ca så kan du ha de i poser :)

Dette er suuuper populær mat, noe jeg har laget både til bryllup og andre koldtbord ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...