Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 nå er guttungen 4 mnd.skal jeg starte med hipp to da??
Elin snart mamma til 3 Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 hipp 2 er tillegg å ikke mme så du kan bare fortsette med nr 1 etter hva jeg har forstått
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Ja, det stemmer. Det er kun Hipp 1 som er morsmelkerstattning så den skal du bruke så lenge hun får mme.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 men jeg forstår ikke.når skal jeg bruke hipp 2 da??feks når han er seks mnd.hva skjer hvis han bare får hipp 2 en dag??
blomstre Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Har sakset litt fra www.flaskeposten.org Hva er forskjellen på MME 1 og 2? Både HIPP, Småfolk, Nestle og Holle har et MME2 alternativ. De har noe forskjellig oppgitt bruksområde, så hold tunga rett i munnen. Mens noen MME2 erstatter MME1 skal andre MME2 gies i tillegg til MME1. Vi synes det er viktig å fremheve at MME1 er et fullverdig produkt. Det betyr at den inneholder alle vitaminer og mineraler som et lite barn trenger for å leve. Man trenger altså ikke bruke MME2. Det går fint an å bruke MME1 hele MME perioden. Dersom barnet er småspist på grøt/MME1 etter fylte 6 måneder kan det være et poeng å bruke MME2 for å få i seg nok jern. Dersom barnet spiser godt med industrifremkalt grøt og MME1 etter fylte 6 måneder trenger man ikke gå over til MME2. HIPP2 er et tillegg og skal kun gies til barn som også spiser annen mat. Man kan også gi HIPP2 til barn som får HIPP1 i en tilvenningsperiode før man foreksempel begynner å gi fast føde. Man skal ikke bytte ut HIPP1 med HIPP2 NAN 2 kan brukes fra 4 måneders alder og inneholder dobbelt så mye jern som NAN 1. NAN1 inneholder kun laktose som karbohydratkilde. NAN2 inneholder primært laktose som karbohydratkilde men også noe maltodekstrin. Holle 2 kan brukes fra 5 måned dersom barnet har behov for mer næring enn det Holle1 gir. Småfolk sin "babypluss" kan brukes fra 4 måneders alder som første supplement til, eller erstatning for morsmelk.
Mor Løvehjerte Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Og nettopp derfor har vi aldri brukt Hipp 2 til vesla vår som nå er 9 mnd. Her har det gått i Hipp 1 hele tiden.
Maya_1 Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Jeg tror de har kommet med en ny en Fant HIPP2 på butikken i dag, og dette er morsmelkerstatning (og ikke tilskuddserstatning som den het før). Det står på at eneste forskjellen mellom HIPP2 og HIPP2 er at HIPP2 inneholder fiber som gjør den mer næringsrik. Denne er fra 4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå