Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sønnen min holder på å hoste seg i hjel av denne forferdelige tørrhosten sin.den gir seg aldri!!!Herregud, jeg blir snart sprø av å høre på den!

Den kommer hver gang han er forkjøla, og varer opp til en uke.På natta, på dagen ,døgnet rundt...

er det flere som har barn som bare har tørrhoste?hva gir dere dem? Jeg har vært til alskens leger,men de sier forskjellige ting alle sammen. det er ikke astma eller allergi, så mye har vi funnet ut.

Er det noen som har noen gode råd??

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Er hosten like ille hele tida, eller er det ting som gjør den værre (aktivitet, liggende stilling el.l)??

Min gutt har også langvarig hoste ved forkjølelse, og den blir værre ved anstrengelse. Noen kaller det "barneastma" eller "hyperreaktive lunger", som de oftest vokser av seg i løpet av de første 3-4 årene. Jeg har ventoline spray (hurtigvirkende astmamedisin) som jeg gir på babyhaler (kammer) ved behov. F.eks hvis han er forkjølet, anstrenger seg og jeg merker at han begynner å hoste voldsomt. Er han veldig forkjølet blir hosten ofte plagsom når han ligger, så da får han litt ventoline før leggetid. Den inhalatoren har vært veldig hjelpsom for oss. Fælt for både barn og voksen når minsten hoster til han brekker seg, og man ikke kan gjøre noe! Ventoline virker umiddelbart.

Kan også prøve efedrine mixtur, men det skal egentlig hjelpe mest mot slimhoste (løser opp slim). Bakdelen med den er at den virker oppkvikkende. Vår gutt ble helt turbo, så det var lite egnet før sengetid.

Både ventoline og efedrin er reseptbelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...