flise78 Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Hei!! Er det noen som har gode råd ang kort fase mellom eggløsning og mens og har noen blitt gravide med lutealfase på 9-10 dager....?? Min ligger mellom 9 og 11 dager, synes det er i korte laget. Mistenker å ha vært befruktet et par ganger med det fester seg ikke siden mensen kommer så raskt etter eggløsning. Hjelp damer??
Februarbaby2010 Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Hei hei:-) Jeg ble gravid på første forsøk sist svangerskap 8 dager før forventet mens. Trodde jo det var alt for sent å bli gravid, men tydeligvis ikke..:-) Mistenker også at jeg er gravid igjen (på første forsøk).. Hadde eggløsning mellom 26 og 29 april denne gang, og forventet mens den 7 mai. Har fått 3 negative tester denne gang, men skal teste igjen i morgen tidlig. Magefølelsen sier GRAVID... bare synd ikke testene har gjort det samme:-) Jeg har en skjønn liten tass på 9 mnd som bevis på at det er fullt mulig:-) Masse lykke til!
*Baby#3* Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Etter nr.2 har jeg også hatt kortere lutealfase enn jeg hadde før. Aldir mer enn 11 dager. Jeg tror problemet mitt har vært mye stress, som påvirker progesteron-nivået. Jeg følte også at jeg ble befruktet en gang, men at mensen kom allikevel. I februar hadde jeg en tidlig SA, og det kan også være tegn på for liten progesteron-produksjon. Etter SA-en har jeg gått fast til akupunktur, og sist var lutealfasen på 12 dager. Er på dag 13 i dag, men fortsatt ikke mens. Håper jeg er gravid, men har bare testet negativt hittil... I tillegg til akupunktur smører jeg meg med en krem fra helsekost som inneholder Wild Yam. Det skal visst være mer effektivt enn WildYam tablettene. Denne brukes etter eggløsning og til mensen eller noen uker ut i svangerskapet. Lykke til! Håper du snart får spire i magen!
flise78 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2009 Takk for gode råd. Har vurdert dette med akupunktur eller fotsone.....jeg vet ikke om det høres sprøtt ut, men det er tredje gang jeg føler jeg er gravid men får mensen så kjapt etter eggløsning så jeg skul gjerne hatt noe som kunne holdt lutealfasen litt lenger. Har alltid hatt kort fase, både før og etter p-pille bruk. Nå jobber jeg bare netter og jeg tror kroppen min er i ulaget av den grunn også... Wild Yam krem, det har jeg ikke hørt om, skal kjøpe meg det og prøve. Lykke til med testinga og krysser fingrene for at mensen holder seg borte.
flise78 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2009 Så bra å høre....trenger litt oppbakking når det gjelder denne her lutealfasen min, den er så kort. Venter egentlig mens nå. Eggløsning kom på dag 21 i syklusen og venter egentlig mens i disse dager, er utrolig pms påvirket, mer en vanlig.....enten er det noe på gang eller så er det en heidundrene hormonmens som kommer, he he:-) Si ifra hvordan det gikk i dag?? Spent spent. Masse lykke til ivertfall:-)
Februarbaby2010 Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Hei igjen:-) Tok en test i går morges. Kikket på den før lillemann skulle ha nattbleia av. Skjedde ingen ting, så ble liggende på badet. Etter noen timer skulle jeg kaste den, men da var det stort blått kryss der.. Vet jo ikke hvor pålitelig dette er, men jeg er selv 99,9% sikker:-) Kjenner det igjen fra sist gang. Skal ta en ny test i morgen for å være helt sikker. Jeg hadde mensen den 7. april. Fikk sterke el smerter og masse slim den 29 (trodde det var 26, men ser på kalenderen nå det var den 29). Mannen hadde akkurat reist for helga, så tenkte at da måtte vi vente til neste måned.. Hadde sex den 3. mai, og trodde jo det var alt for sent, så har ventet og ventet på mensen. Men den kommer ikke.. Men dette er jo ennå mer merkelig.. Har alltid 30 dagers syklus, + - en dag innimellom. Men skal jo i teorien ikke kunne bli gravid den 3 da..Eller? Er overhodet ikke inni dette med sykluser etc, men blir i alle fall gravid selv om det er rett før mens. Er visst ikke etter boken jeg da:-) Men det går! Kanskje det har klaffet begge gangene fordi jeg tror det er for sent og ikke forventer noe??:-) De sier jo psyken spiller en stor rolle her... Ikke vet jeg, men babyer blir det:-) Forhåpentligvis 2:-) Gir deg en lyd om hvordan det går i morgen. Ha en fin dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå