Gå til innhold

HPV Vaksinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange er imot å innføre denne i barnevaksinasjonsprogrammet. Jeg ser ikke helt problemet. Det er jo kun et tilbud som en ikke trenger å ta imot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er svært mange som ikke oppfatter at vaksinering faktisk er et tilbud. Helsestasjonen fronter ikke dette, akkurat. Flere tror dette er noe som må gjøres. En samfunnsplikt. Andre mener vi må jo gjennomføredette, siden "alle" andre gjør det... Da er det vel riktig?

Det er ikke få jeg har snakket med som ikke vet om noen kritikk overhodet. De har ikke sjekket selv. GJØR DET!

Jeg synes denne "samfunnsplikten" er svindyr når vi ser på hvilke risikoer vi påfører barnavåre ved dette frivillige tilbudet....:

For å nevne noen få problemer: Allergier, astma, div. mat-intoleranser, eksemer, gjenntatte syke (les: hanglete) barn, ørebetennelser, forkjølelser, ADHD/Autisme (nei, jeg tror ikke på forsikringene om at det ikke er en medvirkende årsak/link) - fortsetter gjerne, men oppfordrer dere heller til å lese mer selv.

HPV vaksine i tillegg? NEI, ELLERS TAKK :-)

Skrevet

Kjære mammax3... Jeg må bare si at sånne argumenter som du kommer med her, om at du ikke tror på forskning som er gjort, det gjør en diskusjon rimelig håpløs. Hvis vi alle skal sitte å tro ulike ting så gir denne diskusjonen ingen mening.

Videre så vil jeg si om HPV-vaksinen at den kommer i en annen kategori enn vaksinene mot potensielt dødelige barnesykdommer (eks. meslinger). HPV-vaksinen beskytter mot livmorhalskreft, som man kan få om man blir smittet av HPV-virus (seksuelt). Altså kan det gjerne være valgfritt. Men slik det er nå mener jeg at man må betale selv for dette, mens dersom det inngår i vaksinasjonsprogrammet så blir dette dekket av staten. Derfor mener jeg at det godt kan innlemmes i vaksineprogrammet. MEN det er selvsagt valgfritt. Og i motsetning til deg så tror jeg mange er i stand til å finne ut hva som er best å gjøre selv om de får tilbudet.

Skrevet

Anonym 20:53,

At HPV vaksinen beskytter mot livmorhalskreft er vel bare en teori. Hva om det er en sammenheng mellom vaksinering generelt, HPV og livmorhalskreft? Hva om dette er en vaksine mot andre vaksiners bivirkninger?

Såvidt meg bekjent er det allerede registrert flere dødsfall av denne vaksinen som altså kan være uvirksom.

Skrevet

men jeg antar den blir fin til sin hensikt, hva nå enn det er?

Skrevet

...og himmel, så paranoid man er når man antar at en vaksine som gjør mus sterile kan stå i fare for å lemleste andre "mus".....men siden mus liker å løpe rundt i sånne trimhjul inne i sånne bokser som heter bur uten engang å ta notis av det....så kan vi vel anta at alle disse hormonbehandla "musene" er fornøyde så lenge de får "lov" til å løpe utallige km daglig rundt og rundt og rundt uten noen annen avkastning enn et par porsjoner genmanipulerte frø daglig....

tilliten deres er en gave som dere aldri vi få noe som helst igjen for....foruten denne evinnelige tørrtreninga....

Skrevet

Til Anonym 20:53

Det som er håpløst er vel at du tydeligvis bare kan diskutere med de som tror på forskning som er gjort.......

Hvilken fasit sitter du på som hevder at vi ikke kan diskutere ut fra personlig tro?

Vet du med sikkerhet hvor lenge det har vært forsket på denne vaksinen?

Hvordan VET du at vaksinen beskytter mot livmorhalskreft?

Argumentet ditt om at HPV-vaksinering bør inn i barnevaksinasjonprogrammet pga at den da vil dekkes av staten er jo lavmål. Hvis du har trua på denne vaksinen så er det vel verdt å betale noen kroner for den? Hvorfor skal jeg være nødt til å være med å betale for "moroa" når jeg ikke tror på denne vaksinen?

Gjerrigknark som ikke vil betale selv..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...