Gå til innhold

Ks når man har barn fra før

Anbefalte innlegg

Har nettopp hatt et ks, og har fra før av barn på 4, og 2,5år. Kjenner det er kjempevanskelig å få gjort ting.

Har også fått streng beskjed om å ikke løfte mer enn babyen de neste 5,5ukene...

Hvordan løste dere dette? Hvor lenge var pappaen hjemme?

Fortsetter under...

Hadde en på 7,5 år, en på 5 år og ei på 21 mnd da jeg tok keisersnitt.

Pappaen begynte jobbe etter 3 dager, men jobbet kortere dager så han fikk både hentet og levert i barnehagen.

Han tok også handling og det meste hjemme, jeg bare småpuslet litt første uka..

Etterhvert tok jeg klesvask, rydding osv, men kjente godt begrensningene mine de første ukene. Gjorde jeg to ting etter hverandre uten pause immellom fikk jeg vondt og ble sliten.

Det gikk jo på et vis, men det var slitsomme uker. Jeg begynte å løfte litt på 2 åringen etter ca tre uker, ikke lange strekninger selvfølgelig, men ut av sprinkelsengen f.eks. Stelte 2 åringen på gulvet, og satt på en krakk når jeg hjalp henne med klær, sko osv.

Var veldig glad når de 6 ukene var over og såret skikkelig grodd, helt pyton å ikke få gjort det en så gjerne skulle gjort.

Jeg har hatt 3 KS på 4,5 år.

Alle KS'ene gikk veldig greit!

Alle gangene har Pappa'n vært hjemme ca 1 uke, tror jeg.

Jeg har nesten ikke hatt vondt i såret, og har følt meg i veldig god form!!!

Jo da, vet at man ikke skal løfte mer enn babyens vekt etc. etter et snitt. Men jeg fulgte det sånn halvvegs... gjorde det kroppen tillot, følte jeg kjente kroppen min og smertegrensene mine godt nok til det!

Etter 1. snitt hadde jeg en på 18 mnd hjemme. Klart det ble mye løfting av ham! Spesielt siden mannen jobber i Nordsjøen - og jeg derfor var HELT alene mye!

Kjenn på kroppen din hvor mye du tåler. Er du sterk i muskulaturen og har lite/ikke vondt så ville jeg ikke bekymret meg så mye. Kroppen sier ifra hvis du gjør noe "gæli".

Hei

Min eldste er 3 år og jeg hadde planlagt KS for 4 mnd siden. Jeg løftet ikke eldstemann i denne perioden, men gjorde alt med ham sittende på gulvet etc.

Mannen min var hjemme i to uker, men har tatt all levering og henting i barnehagen (det passer best slik siden han da kan ha bilen og jeg slipper å stresse avgårde med baby om morgenen).

De første ukene er uansett slitsomme, men synes dette gikk mye bedre enn forventet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...