Gjest Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Skal begynne i ny jobb i en annen kommune. Får jeg da 10 nye syke barn dager? Hvordan sjekker de hvor mange jeg hadde på min gamle arbeidsplass? Med to barn ser jeg at dagene forsvinner fort. Pappaen har ikke mulighet å ta ut dagene og NAV vil ikke overføre de til meg.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Hvorfor skal din arbeidsplass måtte lide for at din mann ikke har mulighet til å ta ut dagene? Det er jo ikke NAV som betaler, men arbeidsgiveren din. Svaret på spm ditt vet jeg ikke, så jeg burde kanskje latt være å svare. Men jeg kjeder meg og er syk...
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Har absolutt ingen skrupler med å at min arbeidsplass "lider" for det. Jeg gir mye i jobben min og er en lojal arbeidstaker. Jeg har HØY arbeidsmoral i motsetning til mange i min generasjon. Jeg vet hva jeg står for og har bare veldig gode referanser. Men så er det at alle familiesitasjoner er ikke like og enkle. Så jeg ser helst at du ikke slenger med leppa om du er frisk eller syk om du kjeder deg eller ikke og heller svarer på det som det blir spurt om, for det der var helt unødvendig!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Jeg synes det er litt sprøtt at du ikke har noen skrupler for det. De må jo i så fall betale deg lønn i 10 ekstra dager om du skal overta mannens dager. Det er jo forsåvidt ikke noe problem så lenge NAV ikke gir deg dem. Jeg synes ikke det var å slenge så veldig med leppa heller i grunnen. Du kan jo bare spørre på jobben om du får 10 nye dager eller om de teller opp hvor mange du har igjen fra den gamle jobben.
Kamomille Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Du har totalt 10 dager i løpet av et år uavhening av om du bytter arbeidsplass eller ikke. Du får altså ikke 10 nye dager når du bytter jobb. Hvordan de kan sjekke det? De kan jo f.eks be deg dokumentere det eller de kan ringe din gamle arbeidsplass. Men som regel baserer man seg på tillitt her. Dette handler vel ikke om at NAV ikke VIL overføre fars dager til deg. Dette går ikke på vilje, men på faktiske rettigheter. Dersom du ikke fyller vilkårene, så kan ikke NAV overføre de til deg uansett om de vil eller ikke. Så får du heller avgjøre om du vil lure arbeidsplassen din for urettmessig lønn dersom du tar ut flere dager enn du har rett til. det er jo arbeidsgiver som betaler her - de får ingen refusjon fra NAV på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå