##Luca## Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Babyen min er 8 dager gammel, og jeg fikk beskjed på barselavdelingen at det bare var å ta han med ut på trilleturer med en gang. 13-15 grader og sol hos oss nå... Er dere andre ute og triller så tidlig, og tar dere med babyen inn på matbutikker osv? Sikkert helt åpenbart for mange dette, men jeg er altså helt grønn....
<3 Snart tobarnsmamma <3 Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Hei. Vi var ute og trillet vår datter når hun var 7 dager. Tok henne også med på butikken rundt den tiden. De sa på barselavdelingen at det var bare å leve som normalt og ta med babyen ut på trilletur med en gang. Helsesøster har sagt at de har så godt av å sove ute i frisk luft også.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 vår lille var på butikken første gang når han var 2 dager. Vi valgte en butikk det det ikke var så fryktelig mange mennesker da. Trilleturen ble nok utsatt til han var noen uker siden har ble født midt på vinteren og det var fryktelig kaldt en periode. Men det skader ikke og ta med babyen, eneste jeg vil være forsiktig med et plasser med veldig mange folk, og tenke på at det ikke er bra for de små ryggene og sitte at for lenge i bilstolen i gangen. Vi nøt tiden vi kunne ta han med oss på farten, på besøk oss folk på kveldene. Han sov jo like godt der som hjemme, nå legger han seg kl 18.00 så vi får ikke fartet stort akkurat Gjør det som føles rett for dere!
Mammaen&Emil Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Vi var på vår første trilletur med en gang vi kom heim frå sjukehuset, då va han tre dager gammel... Gjekk veldig fint
_Løvemamma_ Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 Vi var på vår første trilletur da hun var to dager gammel. Det eneste problemet var at hele byen var full av slapps, og veldig lite vogn-vennlig.. Men veldig koselig var det, og deilig å komme seg ut å bevege seg litt, og få frisk luft
Nory Skrevet 26. desember 2009 #6 Skrevet 26. desember 2009 Wow, to dager er imponerende. På det tidspunktet klarte jeg knapt å sette det ene benet forann det andre. Nå er min gutt 10 uker, men på helsestasjonen sa de at frisk luft er sunt og at det er er kaldere for mor som triller enn for baby som ligger trygt og varm i pose i vognen. Ofte var det et større problem at babyen var for varm... Butikker med mennesker hadde jeg ikke tenkt på. Husk at babyene blir forsynt med antistoffer mot det meste gjennom morsmelken din Og de ligger jo beskyttet i vognen... Er på hytte med hele familien i julen og alle er forkjøla unntatt lille gutten min og jeg.
Christine209 Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 Var ute å trillet allerede den dagen vi kom hjem fra sykehuset. Da var hun 3 dager gammel:) da var vi på butikken for å handle litt småting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå