Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjedelig

Stygt

70-talls navn.

Umoderne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke stygt, men det er kjedelig, oppbrukt, umoderne og 70-talls.

Skrevet

Det er da ikke dødd ut! Mange som lever godt med navnet Elin :-)

Men det hviler seg litt nå, før det helt sikkert blir moderne på babyer igjen om noen år.

Skrevet

Elin er ingen av delene du beskriver. Mens alle jentene i klassen deler på å hete Sara, Ida og Thea - vil Elin være lykkelig alene med sitt flotte navn.

Hun vil være den som har et spesielt navn - alle de andre heter til forveksling det samme.

Skrevet

Hva er poenget med dette innlegget? Har noen spurt om hvorfor navnet Elin nærmest er dødd ut? Og nei, jeg heter ikke Elin selv..

Skrevet

Det er ikke utdødd, men det ble brukt mye blant oss som er unge voksne nå. Et helt vanlig fenomen. Det kommer sikkert sterkt tilbake senere. Ser vi over til Sverige, som ligger litt foran oss, er Elin populært blant de små igjen. Det har kommet tilbake igjen, siden det var populært der tidligere enn i Norge den gang også...

Elin er i mine ører helt nydelig, skulle nesten ønske jeg het det selv, og jeg kunne valgt dette til en eventuell datter hvis jeg fikk det.

Skrevet

Jeg mente utdødd blandt barn i dag. Det er jo mange unge voksne som er født på 70-tallet som heter Elin.

Skrevet

Jeg synes Elin er fint.

Skrevet

Dere tar faktisk alle litt feil... Elin er nemlig et navn på vei opp, selv vet jeg om en liten jente som heter dette, og i Sverige er dette det 13 mest brukte jentenavnet for tiden (bare sjekk http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____258949.aspx) - som man vet, Norge følger alltid etter Sverige...Elin er for øvrig et pent navn!

Skrevet

Enig med taskenspiller, det bare hviler seg. Min søster heter, født på 70-tallet og jeg synes det er et kjempekoselig navn. Vurderer oppkalling for tenk :)

Skrevet

Morsomt innlegg:)

Syns Elin er fint jeg. Jeg heter det faktisk selv og er født tidlig på 80tallet. Ikke mange som får det navnet i dag, men jeg tror nok foreldre oppdager det igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...