Gå til innhold

Toyota avensis eller VW passat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er best mtp plass til vogn o.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avensis!! Eller Toyota generelt;-)

Skrevet

Jdeg løp rundt med målebånd da vi skulle ha st.v, for å finne den med best plass til vogn, hund og div dill.... :-) Og da var avensis en av de største! Men må si jeg småirritert av hvor mange idiotiske bilselgere som ikke skjønte hvorfor jeg måtte ta mål, deres bil hadde jo størst volum på bagasjerommet!!!!!!!

Skrevet

Den nye avensisen (2009modellen) er super romslig!!! Ville definitivt gått for den bilen, dessuten så er den mere driftsikker en passaten. Se på bruktbiltester om du skal kjøpe brukt, ville også da ha kjøpt avensis kontra passat.

Skrevet

Avensisen er i overtall her ser jeg..

Spørs nok om ikke det blir en avensis her i gården da =)

Skrevet

Ikke noe dumt valg :)

Skrevet

Avensis- uten tvil!!! Og når du i tillegg får en driftsikker bil som holder i evigheter, burde ikke valget være vanskelig;)

Partisk, jeg???? *ler*

Skrevet

Jeg har avensis. Men mener faktisk at det er bedre plass i bagasjerommet på en passat.. for der mener jeg rommet er firkanta bak.. mens på avensisen har du noen sånne " utposninger".. hehe.. hørtes rart ut men. Men jeg har plass til å sette simo duo vogna mi sidelengs, og en quinny zapp ved siden av.. og i tillegg stelleveske og noen poser.. så god nok plass i avensisen ;)

Skrevet

Takk for innspill =)

Tar gjerne imot flere =)

Skrevet

Det er nok hakket bedre plass til vogn i Passat enn i Avensis ja. Vi vurderte begge deler, men måtte til slutt velge Avensis av ulike grunner. Har Simo duo og den går akkurat inni bagasjerommet om jeg setter den på tvers. Men da er det ikke plass til så mye annet, og det må puttes litt her og litt der. I Passat hadde den trolig fått plass på langs, og det hadde da blitt bedre plass på sidene.

Skrevet

Vi har Passat og er veldig fornøyd! Meget god plass i bagasjerommet og den er veldig god å kjøre. Har venner med Avensis og de er også veldig fornøyd, så vil tro det bare er en smakssak hva man ender opp med til slutt:)

Skrevet

Men Avensis er en helt topp bil ellers da, så angrer ikke på valget sånn sett.

Skrevet

Leste akkurat at avensis er den sikreste bilen:)

Skrevet

Dytt

Skrevet

jeg mener Passat har det største bagasjerommet- har mest erfaring med Passat og syns det er utrolig gode biler- både plassmessig og kjørekomfort:)

Skrevet

Kjøp avensis. Den er den minst driftsikkre, så har dere tenkt å kjøpe brukt eller ha den i noen år, så vil det nok og være mest økonomisk. Et lite råd til er å kjøpe en som er godt utstyrt. Det er veeeeeldig mange av disse bilene å få tak i, og da vil den være mye lettere å selge igjen når dere skal ha ny bil engang i fremtiden.

Skrevet

Jeg vill uten tvil kjøpt passat!!

Vi kjøpte ny bil for et par mnd siden, og da stod valget mellom avensis og passat. Etter å ha prøvekjørt begge, kjøpte vi passat. Den har nok større bagasjerom enn avensis, i tillegg har den utrolig god plass i baksetet. Vi har akkurat kjøpt det nye isofixsetet til hts, og det er fortsatt GOD plass til en foran. (når vi prøvde bilen satt svigerfar bak og sambo foran, da hadde begge god plass til beina og de er ikke små noen av de).

I tillegg synes jeg passaten er bedre å kjøre, det er mindre støy inni, og den drar mye bedre, spesielt på lave gir, selv om den har ca 50 hk mindre (2,0 diesel avensis, 1,9 tdi passat). Forøvrig synes jeg også at passaten er finere inni (den ser litt nyere ut) og det er den beste bilen jeg noen gang har kjørt!!

Skrevet

Glemte å si at den er veldig billig å kjøre med, bruker ca 0,5 l/mil på blandet kjøring, og det er veldig bra med tanke på at det er en stor og tung bil.

Skrevet

Har hatt begge deler, og fornøyd med begge to. Passaten har større bagasjrom, det var de fleste bilforhandlere enige om når vi lette etter større bil.

Men det ble en avensis, og den er mindre enn passaten, men vi kjøpte en takboks ;) Har ikke hatt noe problem og sette vognene inn i noen av de.

Kan jo si at Toyota Avensis scorer best når det gjelder den sikreste bilen når det gjelder ulykker. Er jo ett pluss det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...