Gå til innhold

Tips til hvor man kjøper vogn i Oslo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til noen bra butikker for å kjøpe vogn i Oslo?

Jeg er nybegynner og trenger nok litt veiledning. men greit å vite litt om de forskjellige butikkene da.. hvor de har bra utvalg og hvor det er dyrt osv ;o)

Veldig takknemmelig for svar. Synes dette vognstyret er litt forvirrende ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnas Hus har en del kampanjer. I sandvika er det ikke så god service, men har hørt det er bedre på alnabru :)

Ellers babyshop på slependen, rett ved ikea. Kjekk tur det, på ikea for å kjøpe seng og stellebord til babyen og så rett opp på babyshop og ordne resten!

anbefaler deg å besøke på barnevognguiden.no for å lese brukererfaringer og stille spørsmål på et forum der anonymknapp ikke eksisterer, riskiofri sone for frekke svar ;)

Skrevet

Takk for svar, Marihøna ;o) veldig bra å bare ha et startsted. tror nesten man må gå å se litt i butikkene og ikke bare lese på nett ;o)

hva slags vogn har du?

Skrevet

Babykos i Sandvika er også flinke. Har Emmaljunga, EasyWalker, Stokke og Bebe Confort. Langt bedre service enn de andre synes jeg...

Ellers så er det ålreit service på Barnas Hus på CC Vest, og jeg har opplevd bra service fra en dame i Sandvika, men det kommer veldig an på hvem du treffer. Ofte unge studenter som har null peil (og vilje!). På CC opplevde jeg faktisk veldig bra service fra en ung gutt. En positiv overraskelse :)

Skrevet

Babyshop finnes også på Ryen om du bor i den enden av byen ;)

Signerer Marihøna på resten ;)

Skrevet

Ja det var de unge jentene på sandvika jeg var utfor! Barnas Hus i drammen harjeg også testet, de var superhyggelige!!

Jeg har en jente på 7 måneder, og har hatt i kronologisk rekkefølge:

Simo kombi, teutonia timmy, teutonia mistral 07, cybex onyx, teutonia mistral 08 og Easwyalker sky. Nå har jeg Mistralen og Easywalkeren samtidig, og tror kanskje jeg er fornøyd med det, selv om det er noen flere jeg gjerne skulle testet!

Er en del ting som spiller inn som har gjort at jeg har valgt å ha to på en gang nå, bl.a. har bekkenet mitt det best med en 3-hjuling med svingbart forhjul, mens "mammahjertet" som de kaller det her inne har det best med å ha jenta mi mot meg, og det går ikke på trehjulingen. Lit av et puslespill :)

Lykke til med valget, det er vanskelig!

Skrevet

Da skal jeg helt klart ta meg en runde ;o) visste ikke at man hadde fler vogner, jeg. hadde tenkt å kjøpe en sånn duovogn eller kombivogn og så fikk det være det. men får se da ;o)

uansett - tusen takk for alle svar! Jeg har liksom aldri visst om babybutikker noe sted jeg. man legger vel ikke merke til dem før man trenger dem ;o)

Vet dere forrestne om det er store prisforskjeller? Eller er det stort sett det samme?

Skrevet

Du som hadde fått god service på ccvest må ha vært heldig, for der er de så sure som edikk og lite hjelpevillige. Eneste unntaket jeg har opplevd er helt unge ekstrahjelper, men de faste er til og med sure til ekstrahjelpene så der handler jeg kun hvis jeg må:/

Barnas hus på alna er ikke særlig bra på service heller, de ansatte kan som regel ikke så mye og de er kjipe på service. Etter at barnas hus overtok fru lyng har jeg sluttet og handle der. Syns de har litt dårlig service, og jeg har opplevd total feilinformasjon ang bilstoler feks, helt uakseptabelt:(

Oslo sentrum: Barnevognhuset Rudo i ullevålsveien og på grønland - de fører emmaljungavogner hvis du vil se på de.

Babymagasinet på grønland, smalgangen eller noe, har feks brio og andre vogner, veldig god service, hyggelig og kunnskapsrike:)

Babyshop gunerius og ullevålsveien er også bra:)

Syns barnas hus i sandvika er grei:)

Babyshop ved ikea også bra:)

Skrevet

var det jeg også tenkte da jeg kjøpte simo kombien, ante ikke om andre vogner jeg. tok den første og beste jeg så da jeg kom i butikken! Men så har jeg bekkenløsning, og da er 20 kg vogn litt mye når babyen vokser og blir større, det er vinter og du har et par handleposer i tillegg! Men det finnes jo lettere duo/kombivogner enn Simo og emmaljunga, både med tre og fire hjul. Teutonia og Ew som jeg har nå for eksempel.

Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg nok valgt annerledes, så derfor råder jeg deg til virkelig å bruke lang tid, lese brukervurderinger på internett og prøvekjøre! Har du veninner med barn- prøv deres vogner. hvis ikke prøv i butikken, gjerne flere ganger!

Fru lyng er veldig dyrt, ellers er det mye det samme. Barnas hus ghar kjempeofte kampanjer, verdt å følge med på det! Og så er det jo billig på internett, både brukte på finn og rene nettbutikker som babyplaneten.no og kidsandcare.no!

Skrevet

Og dette viser bare at servicen varierer også i hver enkelt butikk etter hvem du er heldigå treffe på :)

Vær obs på at de ansatte ikke alltid vet eller er ærlige om årsmodeller. selger 08-modeller som 09 osv. Her kan det være vesentlige forskejller på vognene, pluss at det er vanskeligere å videreselge en eldre modell siden om du skulle ville det!

Skrevet

Lillemor, jeg vil bare presisere at det ikke er "normalt" å ha flere vogner. De fleste har en som duger til det meste og da er som du sier kombivogner og duovogner veldig greie. Forumet her er ikke helt representativt på antall vogner siden veldig mange her inne har vogndilla :) Så titt først og fremst etter en vogn, ikke flere...

Skrevet

ja det er jeg enig i altså, var egentlig det jeg prøvde å si. At jeg skulle ønske jeg hadde satt meg litt mer inn i det da jeg skulle kjøpe den første vogna, så hadde jeg kanskje ikke kjent behov for å bytte den ut!

Ergo rådet atter en gang; bruk laaaaaaaaaaaang tid og test og prøv og spør og grav masse! Skriv ned hvilke behov du har, hva du MÅ ha og hva du helst vil ha men som kan "ofres" osv!

Skrevet

Ja, laang tid og mye research er sikkert det beste svaret ;o) men bra jeg har funnet dere da, som har vogndilla og da sikkert ganske mye peiling også ;o)

jeg har litt lyst på en duovogn som har tre hjul jeg tror jeg. Med mindre det er veldig dumt med tre hjul ift sikkerhet for de aller minste da.... ?? Men skal ta meg en tur til helgen tenkte jeg, og begynne å orientere meg i vognjungelen ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...