Glad80 Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Vår datter blir 3 år i november, og vi venter en ny baby i august. Er i den anledning i tvil om vi trenger å kjøpe en søskenvogn. Dersom noen av dere har barn med samme aldersforskjell, hadde det vært supert om dere delte deres erfaringer. Tenker å kjøpe oth sin søskenvogn, og den er jo ikke billig, så jeg vil være sikker på at vi trenger den.
Tremo Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Nå er det bare to år mellom mine, men jeg vil likevel driste meg frempå med ett råd;) Jeg vil nemlig anbefale deg å vente så lenge du kan med å kjøpe. Vi kjøpte ikke søskenvogn før etter at nummer to kom til verden, så vil fikk se hva behovet virkelig ble.( Vi endte opp med en billig ABC søskenvogn, og den vil jeg absolutt ikke anbefale! Håpløst med fast framhjul på to barn) Skal du kjøpe en dyr oth ville jeg iallfall ha ventet.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Nei det trenger du ikke :-) Men du kjenner din datter best.... Går hun ikke allerede mye?? Vi har en sønn som snart er 2,5år og en på snart ett. Eldstemann har sluttet å bruke vogn nesten helt og går enkelt et par kilometer her hjemme.. I byen går det også fint, han er flink og holder i vognen eller tusler etter der det ikke er trafikk. Så hvis du ikke er avhengig av feks å gå med de til barnehage osv med dårlig tid, så tror jeg absolutt ikke du trenger søskenvogn.
KlemC 3småUnder3år Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Hei. Min eldste er 2,8mnd og jenta er 16 mnd... Og han på snart 3 blir sliten han også slik at for oss har tvillingvogn vært heilt uvurderlig. Vi har også brukt en singel vogn men brukt tvillingvogn mest det er det ingen tvil om. Nå blir det kjøpt et ståbrett til dobbelvognen vår - emmaljunga og den single blir solgt;)
løvepus-74 Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Jeg har 2 år og 3 mnd mellom mine to eldste og vi har prøvd både TFK twinner twist og OTH sin søskenvogn. Begge er nå solgt da de kun ble brukt i helgene, småturer til og fra barnehagen og når jeg var alene med de. Min erfaring er at skal man gå litt lengre tur, så er en slik vogn uunværlig hvis man ikke er to voksne og kan ta med to vogner. Jeg lurte meg ofte ut med ei venninne og da er behovet der... Men, nå venter vi en liten en til og minsten blir 3 år. Er veldig usikker på om vi skal gå for en ny søskenvogn da jeg bare vet at hun nok IKKE orker å gå like langt som jeg liker:-) Men, det er dyrt og jeg har ingen planer om å kjøpe en dyr TFK el OTH, ser meg heller om etter en brukt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå