Filur88 Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jeg er ei jente på snart 21 år som er gravid med min første. Har termin i desember. Da testen var positiv ble jeg veldig overrasket da jeg har gått på p-piller siden jeg var 16. Nå trenger jeg hjelp og trøst. Samboeren min gjennom to år mistenker meg for å ha sluttet på pillen uten å si fra til han. Dette vat jeg fordi han har snakket med venner av meg om det. Til dem har han også gitt inntrykk av at jeg tok avgjørelsen om å beholde barnet uten å høre på han i det hele tatt. Dette stemmer ikke for vi var begge usikre i starten. I går gjorde han det slutt med meg med begrunnelsen at det "hadde aldri føltes riktig". Vi har tidligere hatt lange fine samtaler om framtiden vår sammen. Er veldig forvirret og lei meg nå. Trodde vi skulle være sammen om dette. Skal jeg kreve noe av han eller bare gi han tid for seg selv?? Noen gode råd??
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Hei HI Først må jeg jo si at det er en trist situasjon du befinner deg i nå. Du sier at samboeren din har uttrykt til venner at han tror du har "lurt" han... men hva sier han til deg? Dette er jo noe dere burde prøve å få til en dialog om. samboeren din befinner seg sikkert i en forferdelig uventet situasjon som han ikke vet hvordan han skal takle, han opplever sannsynligvis en følelse av å miste kontrollen over sitt eget liv og at framtiden hans plutselig ble bestemt av et annet individ. Han opplever kanskje også et slags tillitsbrudd fra deg i og med at dere er uenige om graviditeten. Dette kan umulig være enkelt hverken for deg eller for han. Kanskje er det nok å gi han litt tid til å la tanken på et barn modnes litt, la han få litt rom for seg selv en stund. Jeg vil tro at dette føles veldig merkelig for han. Jeg kan sette meg inn i situasjonen til din samboer fordi jeg er selv samboer og bonusmamma til et barn som ble til på denne måten. Pappan her opplevde dette som et enorm svik, da han ikke var med på å stifte familie så tidlig og forholdet ble aldri det samme igjen og det skjærte seg. Jeg sier ikke at du "lurte" din samboer, men jeg prøver bare å gi deg et bilde på hvordan denne situasjonen er ødeleggende for din samboer og at den muligens også kan være ødeleggende for forholdet deres. Det må være forferdelig at noen tar avgjørelsen som har en så stor innvirkning på livet ditt som det å få et barn. Prøv å se ting i hans perspektiv, selv om du ønsker dette barnet velkomment. Men igjen... kanskje kommer han "til seg selv" om du gir han litt tid, men min samboer gjorde ikke det og det er ikke en heldig situasjon for hverken deg eller barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå