Gå til innhold

ønsker spire, men skremmende. noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min sambo ønsker oss veldig en liten baby, og vi legger til rette for at den skal få best mulig start i livet..

Gleder meg sånn til graviditetstesten er positiv, til å fortelle det til familien, det å gå gravid, å endelig få holde kjærlighetsbarnet i armene.!

Men; jeg kjenner jeg blir litt redd ved tanken på alt det innebærer, ikke det at jeg ikke skal feste så mye osv, men det om jeg strekker til som mamma.. Ingenting jeg heller vil enn å bli mamma, men jeg må nok si det skremmer meg litt også...

Er det flere som er slik? eller er det bare meg?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig redd. Redd for ikke å klare oppgavene som innebærer å være en god mor, redd for alt som kan gå galt. Det og ikke drikke blir ingen problem her. Drikker jo på fester og når jeg er ute med venninner, men kommer ikke til å savne det. Er ikke så glad i alkohol.

Gleder meg veldig til å gi mannen min babyen han har drømt om lenge og gleder meg veldig til å starte på en ny fase i livet, men syntes selvfølgelig det er mye skremmende med tanken på å bli mor. Men tror nok det bare er sundt å være litt redd..

Skrevet

Hei!

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, tereseee. Vi har ønsket oss baby lenge og gledet oss masse til tiden var inne for at vi kunne bli prøvere. Nå som prøvetiden har kommet, har jeg begynt å bli litt redd for om vi er klare for alt det som innebærer å være mamma og pappa. Det kommer til å bli slitsomt til tider og forholdet vårt blir nok satt litt på prøve, så det er nok ikke bare fryd og gammen med baby.

Men vi har gledet oss så lenge til dette og tenkt og snakket masse om det, så jeg får bare svelge tvilen og glede meg isteden:) Jeg tror egentlig jeg kommer til å bli litt usikker uansett når jeg skulle begynt prøvinga, så tror ikke timingen er feil.

Samboer har ingen tvil da, men jeg tror ikke han tenker så mye på hva et barn egentlig innebærer heller. Tror ikke gutter kan forestille seg hvordan det er å ha en baby før de sitter midt oppi det, de tenker jo ofte litt mindre avansert enn oss, hehe ;) Åssen er det med samboerne deres? Syns de det er like skremmende som dere?

Skrevet

dytter, for det ble ikke registrert:)

Skrevet

jeg var litt redd før jeg ble gravid. det skjedde helt uten forvarsel, plutselig satt jeg med positiv test i hånda og tusen tanker. Det var skummelt i starten, men etterhvert som tiden gikk og magen vokste vendte jeg meg til tanken og alt falt på plass.

Det jeg prøver å si er at jeg tror det er en naturlig ting som bare skjer, så om dere har litt lyst, så er det vel bare å kjøre på. Alle har det i seg, og hvis ikke, ville du nok ikke hatt lyst på barn heller. Å ikke strekke til tror jeg ikke skjer, hehe. Man gjør det beste for barnet sitt uansett, og når du allerede nå tenker på det, så tror jeg nok barnet kommer til å få verdens beste mamma :) hehe. Ingenting er bedre enn mamma, vettu :)

Men det skal skremme litt, det skal være en liten up-waker :)

Nå er snuppa mi 1 år, og alt går kjempefint, man tar et og et skritt om gangen og ting skjer bare naturlig :)

Nå vurderer vi nr 2,

Skrevet

åj, brøt av litt tidlig,

ville si at nå vurderer vi nr 2, og DET syns jeg er skremmende:P hvordan søren holde styr på to?! hehe...

Skrevet

Mannen min bare gleder seg han. Men det er fordi han stoler 100 % på at jeg kan det som trengs, og det er nesten mer skremmende for meg. Jobber med barn og passet barn hele tiden, men det er langt i fra det samme som å få sin egen. Uansett så er ønske om en baby så stort at jeg tar sjansen på at alt skal bli bra. Vi har snakket en del om å få et barn som ikke er helt friskt og da sier bare mannen min at da er det jo bra den kommer til oss:-) Og det varmer jo veldig da. Forholdet vil selvfølgelig ikke bli som det er nå, men vi blir jo en familie og hva er vel større enn det. Få barn, stifte familie sammen med mannen man elsker over alt, da må det jo gå bra...

Skrevet

Så godt det er å lese at det er flere, men har nok tenkt at dette er normalt:)

Samboer er veldig klar for å bli pappa, og er utrolig flink med barn! Ser nok for meg at jeg har en god støtte i han;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...