Gå til innhold

Katter med flått - En fare for barnet mitt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to katter som begge drar med seg flått hjem i pelsen. De som sitter fast er jo ingen trussel, de tar jeg bare vekk. Men, jeg ser jo at kattene også har noen som ligger og kravler rundt i pelsen. Jeg ønsker jo ikke å måtte ta livet av pusene mine, eller gi dem vekk. Finnes det et middel mot flått som pusene kan få slik ta de ikke drar med seg disse sykdomsfremkallende monstrene inn i huset? Har en bekjent som har opplevd sykehusinnleggelse og varig mén av flått bitt, så jeg er vel ekstra engstelig.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usjameg, ja flått er ganske så ekle :(

Dersom de kravler rundt så kan de havne på barnet ditt hvis barnet ligger i nærheten av katten. Noen % av flåtten bærer bla på borreliabakteriaen som ikke er noe særlig å bli smittet av, i hvertfall ikke hvis man går lenge uten behandling. Du trenger imidlertid ikke gå til det skritt å avlive eller gi bort dyrene dine. Gå til veterinæren din og få et middel til katten som heter Frontline. Dette må du bruke jevnlig så lenge det er flåttsesong, men det hjelper mot flåttproblemet på katten. Ellers er det selvsagt viktig å fjerne flått manuelt så fort du ser dem, dette gjelder både på to- og firbente.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...