Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her inne som nettopp er begynt å prøve å få en liten spire?? Vi begynte for 3 uker siden å prøve...så er veldig ny i dette og hadde vært kjekt å komme i kontakt me andre i samme situasjon siden vi ikke har sagt til våre nærmeste at vi prøver...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er nok i ganske så lik situasjon som deg, vi startet vel å prøve for ca en mnd siden med å få vårt første barn. Veldig spennende og helt grusom og ikke ha noen å snakke med dette om. Vil ikke at noen skal vite at vi prøver, så da er det så godt å ha denne siden..

Skrevet

Hei hei! Eg e prøver for første gang!! Vært det i 6 måneder nå da..hehe, så e komt godt inni ordbruk og forkortelser her inne.. :P

Har nå forsåvidt sagt te det veldig mange..hehe. Eg komme nok ikkje te å klare å holda tett når eg endelig blir gravid! Ikkje min kjære heller, så han sa det jo te familien sin før eg hadde sagt ja te å slutte på pilla..!! Me e litt ivrige kan du seiii....

Men! Samme kor mange som vett det så e det ikkje det samme som å vær her inne da :) Her e der omtrent alltid noen som har vært/e i samme båt som ensjøl!

Skrevet

Ja, vi har en spennende tid i møte....Eg har fortalt det til mi beste vennine, har ikke lyst at så mange andre skal vite det, fordi er redd det blir så masse spørring og graving hele tiden da, og det vil eg ikke. Men når eg blir gravid, kommer eg nok ikke til å klare å vente i 12 uker me å fortelle det, ialle fall ikke til de aller nærmeste :)

Hvor gamle er dere? jeg er 26 år, og min samboer 29, så hadde vært kjekt å fått en liten en før mai neste år da han blir 30 :)

Hvor lenge før sluttet dere på p-pillen? (vist dere gikk på den da) Eg sluttet etter endt pille brett 15 januar,og har nok desverre ikke fått mensen igjen etter det. Men har hørt om andre som er blitt gravid uten å få mensen først etter pille slutt..

Noen spesielle forhåndsregler dere tar når dere prøver å bli gravid? eg har begynt å ta folat :) og kommer nok til å ta graviditets test før eg går på noen fest, skal prøve å unngå de fleste fyllafestene, men tror no det går bra å unne seg en øl eller et glass vin....

Hehe, ble masse spm dette, merker det er godt å kunne diskutere med andre i samme situasjonen uten at man føler seg dum...det er jo tross alt første gang, og en kan jo ikke vite alt da :)

Skrevet

Hei hei

Jeg er 27 år og mannen min (nygiftet) har akkurat blitt 30, han ville egentlig bli far før han var 30, men jeg trengte litt lenger tid på det å bestemme meg for å få barn. Vil veldig ha tre tette.

Tar ikke så mange forhåndsregler. Tar folat og det har jeg gjort en stund og tranbær da jeg er veldig plaget med UVI. Jeg har en uvane med at jeg røyker, helt klar på å slutte da jeg sitter med en positiv graviditetstest. Lever helt som normalt, drar på fest og tar meg noen øl, kan ikke stoppe opp hele livet fordi vi prøver da hadde jeg nok gått på veggen. Og der får jeg helt støtte av mannen min.

Tok min siste p-pille i slutten av mars, fikk p-pille mens 2. april og vanlig mensen 3. mai, så jeg håper nå kroppen er i rute. Aldri hatt stabil syklus så nå tar jeg el-test hver dag og håper virkelig det klaffer denne pp. Er veldig utålmodig, he he..

Ingen som vet at vi prøver, og jeg håper jeg klarer å holde meg i 12 uker når jeg blir gravid, men den blir nok vanskelig.. Men tror nok mange bare venter på at vi skal bli gravide, he he..

Hvor i lander er dere fra?

Lykke til!

Skrevet

Nei, sant det at en ikke stoppe hele livet opp selv om en prøver å bli gravid :)

Håper eg også får en rask klaff, men må vel kanskje vente på å få mensen før...men...alt kan vel skje?? hehe...er veldig utolmodig eg og...har lyst det skal skje med en gang :) Har en vennine som nettopp har fått og har en som er høygraivd, og det gjør meg enda mer verpesjuk og...

Har vært klar for baby en stund, hos oss var det samboeren som ville vente litt, sånn at vi vet vi har det økonomiske i orden.

Eg kommer fra en liten by på Vestlandet :)

Skrevet

Hei hei!

Jeg og samboer er også førstegangsprøvere, og jeg vil gjerne være med her og dele tanker med dere:) Jeg tok siste p-pille for et par uker siden, og er superspent på om syklusen min kommer tilbake til normalen i nærmeste fremtid.

Jeg merker det dette er litt vel spennende og at tiden dermed har stoppet litt opp, enda jeg akkurat har begynt prøvinga. Får satse på at tiden fortsetter å gå snart, hehe:)

Jeg er 23, samboer er 25 og vi har hatt lyst på barn i et par år alledere faktisk. Men også vi har ventet av økonomiske årsaker, greit å ha ting litt i orden først!

Det hadde vært fint å kunne følge hverandre litt fremover!

Lykke til med prøvinga :)

Skrevet

Eg leve fullstendig som normalt eg..tar no vitaminer og sånn da, men det e jo like mye for min egen del.

Pilla forsvant i november, slutta ette 4'de pilla på brettet. Fekk ein liten blødning tre dager ettepå også en sånn slutta på pilla-mens 2 uker ettepå..så har det bare vært sykluskrøll..Syns eg sko sett megsjøl leve nøkternt og forsiktig siden det...off..! Så eg tar meg ein røyk om morgenen og har ikkje dårlig samvittighet for det ennå. Hvis eg ikkje e gravid innen høsten så slutte eg uansett da.. bare sånn just in case :)

Min kjære e 32 og eg blir snart 26. Han har ein sønn på 7 måneder fra før..som me desverre ikkje får se noe te p.g.a mors holdning :(

Men eg har ingen, så nå ska me lage familien sammen har me bestemt :)

Skrevet

sibabyno

Kor du e fra da?!?! Vestlandsberte her og :D

Skrevet

Vi er førstegangsprøvende:)

Er inne i 2 pp nå, og siden jeg har lite el-slim, så tenkte vi å prøve pre-seed denne gangen, og håpe at det gjør susen:)

Sluttet med prev i mars, og allerede er mensen som ei klokke:)

Synes det er koselig å snakke med noen som også prøver første gang, dele erfaringer og tips;)

Går på folat, og drikker ikke rett før el, og fra el til mensen.. :)

Men føler det går greit, siden jeg ikke drakk så mye før heller..!

Skrevet

Hei :o)

Vi er også førstegangs prøvere, og begynte å prøve i for 6 uker siden. Men bommet dessverre på EL sist mnd, så er littegran skuffet over det da.

Så nå idag har jeg fått kjempe postiv EL-test, og savner samboeren som er borte på jobb ;o) men er jo ett godt tegn at jeg har EL ihvertfall.

Hadde vært gøy å holdt følge her inne, ser vi er omtrent like gamle og :)

Jeg er 25 og samboeren er 27. Vi er også fra en liten by på vestlandet, så kanskje den samme da..hvem vet!

Skrevet

Så kjekt at det er så mangen som vil være med her :)

Drømme x'pp :P : er fra Florø....du da?

Lille diamtant, ja kanskje vi er fra samme by da, i alle fall samme område :)

Skrevet

Eg e vel kanskje teknisk sett sør-vestlending eg då..hehe..Haugesund her :)

Skrevet

teresee 2pp : Hold meg oppdatert på pre-seed greiene då!! Har og litt lite elslim, så hvis det e funk så e det jo bare å kjøre på!! Sleppe sambo å jobbe så hardt før han får seg no :P

Skrevet

Siden jeg ikke har stabil syklus i det hele tatt, tar jeg el-test hver dag.. Spennende å se om jeg i det hele tatt har el.

Mannen min har mast om barn i 2 år han da, så syntes veldig synt på han for at jeg har holdt igjen.. Men nå er jeg superklar for baby.

Vi bruker nå pre-seed, det er fordi jeg er veldig tørr og bruker glidemiddel til vanlig og nå som vi har sex veldig ofte orker jeg ikke å bli sår. Spent om dette vil fungere. Hostesaft tar jeg også :-) Merker at om den ikke sitter denne måneden blir jeg veldig skuffet..

Vi er fra Oslo da..

Skrevet

Vi prøver for første gang og har IKM på søndag eller mandag som kommer. Kjempespent på om TR dukker opp eller ikke.

Er 26 og 33 fra Drammen.

Skrevet

heia :D vi er også akkurat begynt å prøve, er i 1pp nå, så finner ut på søndag eller mandag om vi må fortsette å prøve eller ikke. Tror nok at det blir mer prøving fremover :)

Skrevet

heia :D vi er også akkurat begynt å prøve, er i 1pp nå, så finner ut på søndag eller mandag om vi må fortsette å prøve eller ikke. Tror nok at det blir mer prøving fremover :)

Skrevet

Hei hei

Vi har også akkurat begynt å prøve så dette er vår Første PP. Alt er litt nytt for oss. Etter litt regning tror jeg at jeg har ikm 28. mai. Har allerede kjøpt 2 CB som ligger å venter i skuffen.. :)

Jeg er 28 år og samboeren er 31 år. Vi bor i midtnorge.

Skrevet

Vi er mange som er i 1 pp her ja...blir spennende dette.....

Har kjøpt både eggløsningstester, og graviditets tester, slike billigtester på strimmel...føler hele tiden at eg er gravid eg...hehe...har en del symptomer, og så kjenner eg mer og mer etter enda flere...hehe...men har så langt bare testa negativt, så er nok kroppen som spiller noen puss med meg...

Skrevet

Jeg (vi) er også førstegangsprøvere.

Ser ut som om jeg er eldst, men noen må jo være det og...

Jeg er 30 og bor på Østlandet.

Moro å følge med på andre og se hvordan det går.

Lykke til alle!

Skrevet

Hei alle!!

Vi er også førstegangsprøvere.... Eller dvs. jeg ble gravid for et år siden, men det endte med en SA. Deretter ble jeg litt redd og i tvil om jeg egentlig var helt klar...

Men nå har jeg gått tre uker uten p-pillen!! Det er fortsatt skremmende... Og man føler seg litt alene om alle tankene!! Det er godt det finns slike debattforum som dette!! ;-)

Jeg er 22 år og bor på Tretten (ved Lillehammer)...

Lykke til alle sammen!!

Skrevet

Er også ny i alt dette. Føler meg avogtil litt ung siden jeg bare er 20 år, men vet at dette er det jeg vil. Tviler ikke ett sekund engang at jeg ønsker meg en liten i armene om 9mnd. Kjekt å komme i kontakt med andre som er i samme situasjon, ønsker alle lykke til å håper på det beste :) :)

Skrevet

hei:) vi har akkurat begynt å prøve og det blir vårt første. det er så innmari spennende at jeg blir gal snart:p jeg skal ikke ha ikke ha mensen før neste helg (23mai) men har bestilt mange gravis tester på netter så blir kjempe spennende å teste. men tror nok jeg blir skuffet noen ganger. kommer sikkert til å teste meg fortidelig å. er så utålmodig!!!!

men masse lykketil til dere:)

Skrevet

Førstegangsprøvende her også...er 28 år opg sambo 30.

Tok litt 37 dager for at mensn kom etter hormonspiral...men nå er vi igang...Hakke'peiling når TR kommer nestegang...så vi får bare holde på....hehehe

Har vært her inne å sett litt, fått tips og blitt kjent med utrykkene/forkortelsene,

Håper bare jeg ikke er her inne fremdeles om 5 år....puh!!! Lykke til alle håpefulle!! Har satset på IKM i uke 22. Flere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...