Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I november 2008 fikk jeg vite att jeg hadde fått lavt stoffskifte. Det er så lavt att jeg går på medisin. Jeg har lest flere sider på internett og hørt med lege att man kan bli gravid selv om man har lavt stoffskifte så lenge man får medisin og det blir normalisert. Men det jeg lurer på er om det er noen her inne som har det og hatt det under graviditet...for lurer på hvordan plagene man får under stoffskifte er under graviditet..om det blir mer eller mindre.. ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg kan ikke svare på alt du lurer på men noe av det :)

Etter at jeg fikk barn for et par år siden fikk jeg påvist lavt stoffskifte. Var egentlig ikke noe plaget og det var helt tilfeldig at legen oppdaget dette. Altså var jo trøtt og sånn men tenkte at det var pga barselstid. Går på medisiner og verdiene er fine nå. Har vel heller ingen særlige plager nå.

Vi planla ikke å bli gravide før om et halvt års tid men jammen meg fikk jeg positiv grav test i går så man kan tydeligvis fint bli gravid med lavt stoffskifte.

Husker jeg leste for noen år siden om ei jente her inne som fikk beskjed av en spesialist på stoffskifte at hun IKKE måtte bli gravid før medisinene ga henne normale verdier. Det er visst en viss fare for komplikasjoner (uten at jeg husker/vet konkret) for fosteret dersom verdiene ikke er gode.

Nå er jeg selv i sterte av svangerskapet (4+1 i følge terminkalender) så vet ikke hvordan svangerskap med lavt stoffskifte arter seg, men tror ikke det er noe problem så lenge går på medisinene.

Skrevet

Hei snikksnakk:)

Takk for svar:)

Gratulere som gravid da:)

Noen blir mye plaget og noen ikke. Også spørst det hvor lavt det var/er. Jeg har hatt en del plager, men det kan være fordi jeg gikk for lenge før jeg fikk vite hva det var. Så går på lav dose enda siden man ska være forsiktig i begynnelsen. Tar 2 tabletter mandag, onsdag, lørdag og 1 tablett tirsdag, torsdag og fredag. Så vi har bestemt oss med og vente til att verdiene er normale. For som du sier så har jeg å lest att det kan føre til komplikasjoner om man bli gravid uten å vite att man har lavt stoffskifte og att det er best å vente til att verdiene er normale. Så det kommer vi til å gjøre så klart:)

Men leste att det skal ikke være vanskligere å bli gravid med stoffskifte enn uten. Så tror ikke det vil være ett problem.

Men gratulere så mye som gravid da:D Håper alt går bra! og det gjør det nok helt sikkert! :D

Lykke til:)

Skrevet

jeg er gravid å går på tabletter for lavt stoffskifte. har aldri fått noe beskjed om at det kan bli komplikasjoner, men har normalt stoffskifte nå da, men har hørt det kan være vanskelig å bli gravid om stoffskifte ikke er normalt

Skrevet

Nei, det blir ikke komplikasjoner så lenge man går på tabletter. Men det kan bli komplikasjoner hvis man går gravid uten å vite att man har lavt stoffskifte. Så lenge man går på medisiner, så går det no bra:)

Men las att det skulle ikke være vanskligere å bli gravid. men så klart det kan no hende noen sliter med å bli det fordi. Jeg sier bare det jeg har lest og hørt om Lavt stoffskifte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...