Cassie09 Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har lest noen steder på forum at man kan ha krav på støtte fra Nav, om barnet er født med klumpfot. Stemmer det? Ho brukte gips i 6 uker, så kutta vi akillisen og hadde på gips i 4 uker til, å nå har vi begynt med skinna.. Alle klæra blir jo ødelagte på en måte.. Om man har krav på litt støtte, hvordan går man fram da? Hva trenger man av "bevis", og hva skal man si, og gjøre på Nav? :-/
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Du skal fylle ut et skjema om grunnstønad. Det ligger på nettsiden til NAV. Det du trenger av dokumentasjon er skriv fra legen der det står diagnose og forventet behadlingstid. Du skal automatisk få sats 1 (600 kr i mnd), du skal ikke måtte dokumentere utgifter da dette er veldig flytende, altså at det ikke går på hver måned, men lengre tid. Feks så blir ofte bilsetet slitt over tid når barnet bruker døgnskinne, og det er ikke lett å dokumentere slitasje over tid på månedsgrunnlag. Hvis NAV krangler om dokumentasjon må du bare si ifra til dem at slitasjen er over lang tid, ikke månedtlig. Lykke til:) V har akkurat sendt avgårde vår søknad, håper det går i boks uten for mye styr, men jeg stoler ikke på at NAV ikke er kranglete:/
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Takk for hjelpa! Da skal jeg fikse dokumentasjon, og sende avgårde papirer jeg også :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå