Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Hei! Jeg trenger noen råd. Valget står mellom Bugaboo og Mountain Buggy.Barnet kommer i november og vognen som passer flest av disse kriteriene best kommer jeg til å velge: - Varmest - Best på snø (kan evt. kjøpe snøhjul) - Best i marka - Best i byen - Enklest å håndtere De andre kriteriene jeg er ute etter som fleksibilitet, design, pris, størrelse etc. har jeg oversikt over. TUSEN TAKK!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har Mountain Buggy og er veldig fornøyd, men kun brukt den som sportsvogn.
Lykke X 4 Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Hehe Jeg må le litt, fordi disse to er mine favoritter av alle vogner jeg har hatt. Og jeg føler at jeg må ha begge, fordi disse to er vogner som utfyller hverandre perfekt. Det den ene ikke har, det har den andre. Men jeg kan forsøke å hjelpe deg med hva som er best etter kriteriene dine: Varmest: Bagdel: Lunest er nok Bugaboo fordi den har en dypere bag enn MB. MB bagen hevdes å være liten (med tanke på vinterbarn), jeg har en ny bag, og jeg synes ikke den er liten. Har ikke fått prøvd den enda. Sportsdel: MB har nok kanskje lunest sportsdel i sin helhet fordi kalesjen er tykkere. Men bugaboo har en kalesje som man kan trekke godt ned over barnet når h*n sitter i sportsdelen, så den er også lun. Best på snø: Mountain buggy er uten tvil best på snø (av alle vogner jeg har hatt og prøvd, og det er mange). Men Bugaboo er helt grei på snø, og ikke så ille som mange vil ha det til (spesielt de som ikke har vogna selv ). Ikke optimal med de små hjulene på dårlig brøyta veier, men fungerer fint på brøyta vei. Er det en del snø, kan man også snu styret slik at de store hjulene kommer først og låse de små hjulene. Vinterhjulene er kjekke på de mest snøfylte (dager med såkalt snøkaos ) dagene. Har vinterhjul, men brukte de nesten ikke i vinter, enda her var masse snø. Best i marka: Mountain buggy er etter min mening best i marka, har lite erfaring med å bruke buggis i marka, og hører om de som mener det fungerer fint. Best i byen: Begge to fungerer supert i byen. Enklest å håndtere: Begge er like enkle å håndtere etter min mening (når du har fått teken på det), men MB blir størst sammenlagt fordi den er lang. Lykke til med vognvalg.
milva76 Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Signerer alt Musipus skriver. Vi har også begge. Det er imidlertid noen funksjoner som gjør at både vi og snuppa vår foretrekker Bugabooen selv om det er litt tyngre å trille. 1.) Vogna kan brukes mot den som triller. Jenta vår på 2 år foretrekker fortsatt å skravle med oss med øyekontakt. Tur med OTH'en føles som å gå alene på en helt annen måte. 2.) Alle funksjonene på Bugaboo. Har løftet og snudd sittedelen med jenta i avhengig av vær og hennes form veldig mye, og gjør det fortsatt. Sitte- og liggestillingene er supre. Sittestillingen i OTH er alt for tilbakelent i forhold, men passer nok for dem som kun er vant med den. Setet i Bugaboo opplever vi også som veldig stødig for hodet til jenta vår på grunn av den buede formen. Hodet detter aldri til siden når hun sover og hun sover mye bedre i den enn i OTH (sover fortsatt i den i barnehagen). 3.) Bugaboo tar vesentlig mye mindre plass i bilen. Vi har en ny Passat stasjonsvogn og OTH'en må ligge på tvers og tar store deler av bagasjerommet. Basert på egen og venninnnes erfaring må bakhjulene stå rett. Vi har begge opplevd at eikene har knekt når hjulene har blitt liggende på skrå. 4.) OTH er mye lettere å trille for mor!
Lykke X 4 Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Ja! Milva 76. Jeg signerer deg stort sett på det meste på 1.) 2.) 3.) og 4.) Vi har stort bagasjerom i vår Mercedes stasjonsvogn, så vi får plass til begge vognene der. Derfor merker vi nok ikke til dette med størrelsen. Jeg har ikke opplevd knekte eiker. Sittestillingen er noe mer tilbakelent på MB, men ikke så mye, om man dytter setet godt nok frem og strammer ordentlig til. Barnet både sitter og ligger allikevel bedre i buggisen, synes jeg, på grunn av den ergonomiske utformingen.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har også begge to! Enig med Musipusi at de utfyller hverandre. Bagen til Buggis er bedre, lunere og større. Liker også sporsdelen godt da barnet sitter så fint MOT deg og man har god øyekontakt. masse bra finesser og ja, den blir utrolig liten sammenlagt. Har greit å plukke den helt fra hverandre og få plass oppå masse bagasje i en stappa bil. MEN vogna er spinkel, den er ikke spesielt god å trille annet enn på fast underlag. Med vinterpose og en toåring så er løpet mer eller mindre kjørt. Ikke mye plass i sportsdelen altså, og jo tyngre barnet er jo vanskeligere å trille. Og på snø.... ikke god, selv med vinterhjul. Er noe rart med håndtak og vinkel som gjør den litt vond å trille. Men mye bra finesser, veldig bra pose som hører til, greit å klikke bilsete på. OTH sin bag er lite lun og lite dyp men barnet ligger høyt og du ser det bedre enn med Buggis. Litt liten bag som må byttes etter ca 6 mnd, Det er dumt fordi barnet er fra deg med OTH. OTH har helt suveren trillekomfort, kan ikke sammenlignes! Kjempe god på alt underlag og mye mer stabil enn Bugaboo. En drøm å trille!! virkelig altså. Barna mine har vært kjempehappy med OTH og god plass i vogna. De har sovet godt også. Vogna er lang og tar litt for stor plass i bilen egentlig, jeg har en Audi A3 og får den ikke inn bak pga lengden. Dustete bilseteopplegg. Tja... alt i alt... jeg hadde nok kjøpt OTH omigjen, men primært som sportsvogn.. litt mer usikker på Bugaboo, ble egentlig litt skuffet over den i forhold til alle som skryter den opp i skyene.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 - Varmest - Ingen av dem er spesielt lune og varme, men bagen til bugaboo er større så mer plass til poser etc. Har også mer lukket kalesje - Best på snø (kan evt. kjøpe snøhjul) Helt klart OTH!!! - Best i marka Igjen. OTH - Best i byen Jeg syns OTH her også da Bugaboo snubler i trikkeskinn, brostein og fortauskanter - Enklest å håndtere Tja.. Begge er lette å slå opp og ned, bugaboo har to operasjoner men det gjør ingen ting.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Ohoi! Tusen hjertlig takk for svar!!! Her var det mye, så jeg må printe ut og lese i ro og fred. Men, altså, tusen takk for at dere har tatt dere tid til å skrive så detaljert om erfaringer. Gull verdt for meg. Flere må gjerne skrive og.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Noen som vet om de nye Mountain Buggyene har noen nye fordeler? Passer gammel bag til ny vogn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå