Gå til innhold

Luksusproblem...

Knotten & lille persille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle på 4 uker med stooort sovehjerte. Har inntil for en uke siden ammet henne to ganger på natten, men den siste uken har hun bare våknet en gang pr natt for mat. Legger henne ca kl 20, så våkner hun kl 2 for mat og sover til 6-7 etterpå. Har forsøkt å vekke henne en gang til for å få tømt meg, sinnsyk melkespreng, men hun sover som en stein.

Er så redd for at dette vil minske produksjonen, produserer helt klart mest om natten. Noe å være redd for eller bare la henne sove?

Pumping om natten klarer jeg ikke, altfor trøtt- men pumper om morgenen etter at hun har spist "frokost". Får da ut alt mellom 40 og 80 ml etter at hun har tatt det hun skal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min har også stort sett bare spist en gang om natten. Nå er han 7,5 mnd og spiser ikke på natten lenger, men ganske lenge spiste han ca 22.30, ca 04, og ca 08. Jeg fullammet til han var nesten 6 mnd, så fikk ingen problemer med lite melk av den grunn. Og jeg har aldri pumpet noe særlig heller... Nyt god nattesøvn :)

Skrevet

Det går sikkert bra. Lillemann her har sovet hele natten, dvs fra ca 23 til 07 den siste måneden. Ikke hatt noe problem med produksjonen. Fra han var ca 6 uker våknet han kun en gang om natten. Har kun pumpet om natten en gang iblant hvis jeg har våknet med veldig spreng. Fullammer fremdeles og lillemann er snart 5 mnd nå (har ikke brukt pumpa på flere uker nå), han vokser og har fin vektoppgang.

Skulle du merke at produksjonen går litt ned så går det jo ann å gjøre en innsats et par netter, men så lenge jenta di får det hun trenger på dagtid er det jo ikke nødvendig å pumpe på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...