Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal på utredning nå til uken... Gruer meg veldig! Nesten 2 år siden p-plaster slutt... Noen med tips til hva jeg bør ta opp om legen min ikke gjør det? Hva bør jeg forlange? Føler jeg har en lege som ikke tror på meg når det er noe, og som ikke er så flink å sende meg videre til tider... Ikke kan jeg bytte heller, siden det ikke er 1 lege i hele byen som har noe ledig... Derfor lurer jeg på om dere erfarne folk der ute kan hjelpe meg med en slags sjekk-liste? :-) må samtidig bare få si hvor flott det er å ha denne siden som man kan komme til når man lurer på ting! Tusen takk! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei:)

det jeg ville bedt om hos fastlegen når man begynner med utredningen er å bli henvist til en gynekolog som er spesialist på infertilitet.

det ble jeg. så kan du få gynekologen til på henvise deg videre til alle prøver og slikt som bør taes. slik slipper du å gå noe til fastlegen din.

jeg f.eks tok en del hormon prøver og slikt.(blodprøver på sykehuset) for å se om jeg hadde el og om hormon nivåene var slik de burde være..

ellers tok jeg innvendig ul på første time hos gynekologen for å se om han så noe som kunne være feil.

veit ikke om det her var til noe hjelp jeg.

masse lykke til med utredingen!

bare spør hvis det er noe mer du lrer på, så skal jeg se om jeg kan svare:)

klem fra

Skrevet

Oki! Supert! Hører hele tiden at alle vil ha meg på utr. Men ingen som forteller hvordan det egentlig foregår, så dette var super informasjon! Gruer meg så extremt... Tenk om det er noe galt med meg? Tenk om, tenk om... Men det skal bli godt å vite også! :-) har igrunn veldig korte sykluser, alt fra 23-27 dager, mange som har sagt at med korte sykluser blir man ofte fortere gravid, men jeg (og sikkert mange andre?) har lugget med beina oppetter veggen lenge uten at noe har skjedd... Får vel bare øve videre :) tusen takk for tipset! Lykke til med prøvingen til deg også!

Skrevet

skjønner godt at du gruer deg, gjorde det jeg også. men det har gått veldig bra hittil. føler at de tar godt vare på meg! regner med at du sikkert blir tatt godt vare på du også:)

og i stort sett de fleste tilfeller er det alltids noe man kan gjøre noe med hvis det skulle vise seg at det er noe galt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...