Gå til innhold

Sp.mål ang Pergo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i slutten på mensen etter 1.Pergo-kur. Mensen kom 1 dag seinere enn den ellers ville gjort, som sikkert er helt greit. Finner ikke svar på spørsmålene mine i pakningsvedlegget, og har problemer med å få tak i gynekologen, så jeg hører med dere :-)

- Skal det være pausemåned mellom Pergo-kurene? Må ellers begynne på neste kur i morgen.

- Er det normalt at man får både ekstra svak og -kort blødning etter Pergo-kur?

- Bruker dere andre å teste for graviditet før ny Pergo-kur hvis dere har hatt en svakere mens?

Håper noen her inne kan svare på spørsmålene mine, i tilfelle jeg ikke får tak i gynekologen min i morgen.

Ønsker også alle andre her inne lykke til med prøvinga!!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mamma-brum, så fint å se deg her inne igjen - sender over masse babystøv og håp om at pergo får fart på sakene :))

- Vedr. pergo så mente min gyn. at jeg ikke trengte pauser mellom pergo-kurene jeg tok før jul. Jeg tok enkelt kur i november og dobbel i desember. Skulle da egentlig i gang med ny dobbel i januar, men orket ikke pga. kraftige humørsvingninger + at jeg egentlig ga opp litt da jeg heller ikke ble gravid etter dobbelt kur. Men - ble så gravid i januar, da jeg var ordentlig nedfor og mer eller mindre hadde gitt opp. Mange sier jo at pergoen også har bra virkning i pausemåneden, og det stemmer jo egentlig på oss :)) Lytt til kroppen, gikk det greit med pergo forrige måned er det vel kanskje bare å kjøre på med en til...

- Har hørt at man kan ha både sterk, svak, kort og lang blødning etter pergo-kur. Hormonene virker sikkert forskjellig inn på hver enkelt. Min blødning etter pergo var helt som tidligere, så jeg var sikker på at jeg ikke var gravid. Kan jo være lurt med en test hvis du ikke er helt sikker.

Igjen - lykke til mamma-brum.

Klem.

• 2 uker senere...
Skrevet

1000-takk for informativt svar mollymamma! Koselig å høre fra deg igjen!

Håper alt er bra med deg og svangerskapet. Tenk at du allerede er over halv-vegs...!

Vi har begynt å innstille oss på at vi kanskje ikke får flere barn. Har satt en dead-line til sensommeren på å bli gravid. Begynner å bli litt lei etter snart 3 års prøving, og har vel behov for å flytte fokus.

Ønsker deg og alle andre lykke til videre!!!

Varm klem!

Skrevet

De andre jeg kjenner som har tatt Pergo har tatt annenhver måned, men gynekologen min syntes at jeg skulle ta hver måned (uvisst av hvilken grunn). Tok to måneder på rad uten å bli gravid, men siden jeg blir så utrolig dårlig av dem ble hun og jeg enige om at jeg skulle hoppe over denne måneden. Min mens ble veldig annerledes. Til vanlig blør jeg i 5-6 dager, men med Pergo ble det 6-7 dager spotting og 3 dager blødning etterpå. Så jeg tok graviditetstest for å være helt, helt sikker på at jeg ikke tok Pergo mens jeg var gravid.

Vet ikke om dette hjalp deg så mye, og det er uansett lurt å snakke med legen din (eller en annen lege) siden doseringen varierer fra person til person.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...