Mamacita Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Kjære røykere, tenkte jeg ville fortelle om min lungesyke datter, kanskje det kan motivere noen til å slutte å røyke og være røykfrie både i og etter svangerskapet? For tre år siden fikk jeg mitt første barn, som ved fødselen fikk konstatert en genetisk lungesykdom. Hun klarer seg bra så langt, men sykdommen fører til at lungene gradvis bryter seg selv ned og risikoen er stor for å dø ung. Heldigvis røykte jeg ikke i svangerskapet og ga dermed ikke datteren min den tilleggsbelastningen på starten av livet - gjett om jeg er glad for det!! Kanskje vil min datter trenge nye lunger en gang, men det er bare ikke-røykere som kan donere lunger. Alle får ikke barn med den lungesykdommen som datteren min har, men mange får barn med astma, lærevansker etc. Vil det ikke være fint hvis DU kan føle deg trygg på at du ikke har påført barnet ditt skader som følge av røyking? Ja, mange gravide har røykt og fått friske barn. Men vi lar f.eks ikke barna våre sitte usikret i bil selv om det var vanlig før. Lykke til med et røykfritt svangerskap alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå