Gå til innhold

Sykepleier utdanning, deltid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å utdanne med som sykepleier. Og da tenker jeg på å ta det over 4 år. Dere som har gjort det, hvor tøft er det? Kan man jobbe ved siden av? evnt. hvor mange prosent kan man jobbe?

Jeg har mann og to barn, så lurer på hvor slitsomt det er å studere + evnt. jobbe litt ved siden av?

Håper noen kan svare meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har ei venninne som tar det deltid, hun blir ferdig nå i juni. Jeg har selv tatt det på 3 år.

Hun venninna mi sier at hun angrer på at hun ikke søkte på 3 årig. Hun sier det er mye dø-tid innimellom. Hun har 2 barn som nå er 8 og 9 år.

Hun har jobbet 50% ved siden av skolen stort sett hele veien.

Jeg synes ikke det var så sinnsykt krevende studium, er hjelpepleier fra før av, så var kjent med mye,selv om mye var nytt. Jeg jobbet opptil grensen på det en kan ift lånekassen på alle mine 3 år.

Tar du ting lett, ville jeg gått 3 årig jeg altså;)

Skrevet

Kjenner flere som har tatt det på deltid. Det er kansje litt lettere hvis man har barn og litt mindre stress. Samtidig kan man jobbe vedsiden av. Men vist nok dropper mange av, men de hadde kansje droppa ut uansett.

Sykepleie var mer krevende enn jeg hadde trodd, men de fleste kommer seg greit igjennom alle krava, selv om mange må konte på de krevende fagene, jeg kom meg igjennom alt og slapp det, men fikk ikke toppkarakterer på alt da. Men så der de ikke på det når man søker jobb heller ;-)

Det er et variert og fint yrke med mange muligheter. Jeg trivest best med å jobbe med eldre på sjukeheim selv, det siste jeg hadde trodd før jeg begynte på sykepleien. Da var det helsesøster eller operasjonssykepleier som sto høyest i kurs.

Skrevet

Takk for svar. Dytter så kanskje jeg får noen flere svar.. :-)

Skrevet

Jeg tar det på deltid, og er nå på 2. studieår... Jeg angrer på jeg ikke valgte fulltid, av flere grunner..Du må være mega strukturert for å komme gjennom all pensum, fordi du blir på mye større måte overlatt til deg selv.. På fulltid har du nok endel gratis å hente i forelesningene.. Det er det lite av på deltid.. Vi har all anatomien, og all sykdomslæren på dvd, noe som er et helt elendig opplegg..

Jeg har en gutt på 2,5 år, men likevel tror jeg at jeg ville valgt fulltid dersom jeg skulle velge om igjen.. Jeg har ikke jobbet noe ved siden av sålangt, men tror nok ikke du skal satse på så mye som 50 % dersom du skal gjøre det godt.. (med mindre du er super flink, og bare trenger lese ting en gang for å kunne det..) Deltid på 4 år tilsvarer jo 75 %, og mye av tiden er det jaggu nok å henge fingrene i.. Men, det er jo en smaksak.. Det er noen i klassen min som jobber fult, og bare har fri når vi har samling..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...